Zondag 20 maart 2022 – Op de fiets naar Gronau.

20 maart 2022 - Losser, Nederland

Wanneer we rond acht uur wakker worden schijnt het zonnetje al door het dakluik. Harry gaat uit bed om de verwarming aan te zetten en gaat dan snel terug in bed om nog even samen van deze zondagmorgen te genieten.
Wanneer we wat later uit bed gaan komen de eerste bezoekers van het sportcomplex al om ons heen parkeren. Het is mooi om alle struiken om de camperplek hun eerste blaadjes te zien krijgen. Morgen wordt het lente!
We zetten koffie en gaan ontbijten. En nemen daar alle tijd voor. We voelen ons rijk om zo van het leven te mogen genieten!
Na ons ontbijt gaan we een fietstocht maken. De fietsknooppunten komen niet geheel overeen met de het Aldi boekje met de fietsknooppunten. We komen langs fietsknooppunten die niet op de kaart staan. Dat vind ik irritant. Vanuit Losser fietsen we naar Overdinkel. Daar komen we door een groot park met een kapel, labyrint en een kruisweg. Dan fietsen we binnendoor langs de Dinkel naar Gronau. Bij Kochlöffel trakteer ik Mary op currywurst. Dit gerecht mag niet ontbreken aan een bezoek aan Duitsland. Net als ik vind ze het heel lekker!
Vanuit Gronau fietsen we naar de Drielandsee. Onderweg brengen we een bezoek aan de Mariakapel am Goorbach.
Onze fietstocht brengt ons naar het klooster van Bardel. Daar bezoeken we de grote kloosterkerk. Hierna gaat het terug richting Losser. We steken de grens en de Dinkel weer over en zijn even later terug in bij de camper. We hebben bijna 25 Km gefietst.
We warmen ons op met een paar glaasjes hete punch.
De rest van de middag brengen we lezend en pratend door. Met tussendoor de nodige drankjes en hapjes. Het voelt als een mini vakantie. We genieten met volle teugen!