Zaterdag 12 maart 2022 – Van Aadorp naar Bathmen.

12 maart 2022 - Bathmen, Nederland

Het beloofd een zonnig weekend te worden! Een prima uitgangspunt om een paar dagen met de camper weg te gaan. Helaas moet Mary dit weekend werken zodat ik de trip in mijn eentje zal maken.
Al voor het middaguur is de camper ingepakt. Eerst ga ik even naar de Aldi in Wierden waarvan af vandaag de gazonmest in de aanbieding is. Vervolgens via Rijssen en Holten naar Bathmen. Het kost wat moeite om de camperplek in Bathmen te vinden. Mijn navigatiesysteem loodst mij een doodlopende weg in. Dan maar zelf de bordjes ‘Sporthal’ volgen.
Nadat ik wat gegeten heb ga ik fietsen. Langs ‘de Schipbeek’ naar Deventer. Eerst naar Bever. Het is verrassend dat ze in de winkel veel minder hebben dan op hun website! Ik wilde een paar mokken vergelijken maar die hebben ze helemaal niet in de winkel staan.
In de stad is het gezellig druk. De terrassen zitten vol. Ik loop door de smalle stegen en winkelstraten en geniet van de zon in mijn gezicht. Bij een boekhandel die er binnenkort mee stopt score ik een drietal mooie boeken voor 2 Euro per stuk. Daar word ik blij van!
Nadat ik tevergeefs geprobeerd heb om een nieuw sleutelmapje bij de Hema te kopen fiets ik de stad weer uit. Via Schalkhaar en Colmschate fiets ik terug naar Bathmen. Terug bij de camper heb ik bijna 30 Km gefietst.
Ik trakteer mijzelf op een flesje bruin bier. Samen met een tonijn maaltijdsalade wordt dat mijn avondeten.
De avond geniet ik van muziek en mijn nieuwe boeken. Op de camperplek is het stil. Soms loopt er iemand langs om de hond uit te laten. Dit is een prima plek om te overnachten.