Zondag 13 maart 2022 – Bathmen.

13 maart 2022 - Bathmen, Nederland

Het is nog een beetje bewolkt wanneer ik tegen achten uit bed kom. Terwijl ik koffie zet en de rollo’s opendoe zie ik de eerste blauwe plekken al aan de lucht komen. Ook vandaag lijkt het weer en zonnige dag te worden.
Op mijn gemak tik ik mijn reisverslag in en geniet van een paar mokken koffie. Ik heb bedacht dat ik mijn voorraadbakken achter in de camper anders in wil delen. En ook de voorraadlade in de camper. Die wil ik vrijmaken voor mijn foto en filmspullen. Nu we vaker met z’n tweeën op reis gaan moet er ook genoeg ruimte zijn voor Mary’s spullen. Een half uurtje later is alles zo ingedeeld zoals ik het wil hebben. Alle food en non-food spullen in een separate bak en mijn foto en filmspullen overzichtelijk bij elkaar.
Tegen het middaguur is het laatste wolkje verdwenen en wordt het tijd om te gaan fietsen. Vandaag ga ik in zuidelijke richting. Ik kom door gehuchten en dorpjes met prachtige namen. Dortherhoek, Kring van Dorth, Zessprong om tenslotte in Gorsel uit te komen. Bij de Jumbo koop ik een paar blikjes Radler. Op een bankje in de zon in Joppe laat ik me zo’n blikje lekker smaken. Heerlijk om zo van een zonnige dag te genieten. Ik fiets weer verder en steek in Oxe de Dortherbeek en de A1 over. Langs de Schipbeek fiets ik terug naar Bathmen.
In de camper geeft de thermometer een binnentemperatuur aan van bijna 30 graden! Ik laat de schuifdeur open staan om de temperatuur wat te laten zakken en trakteer mezelf op een flesje bruin bier. Wel verdient na ruim 25 Km fietsen.
Ik lees wat tijdschriften en geniet van een mooie zonsondergang. Het was weer een mooie dag.