Zondag 31 Mei 2020 – Rondom Losser

31 mei 2020 - Losser, Nederland

Wanneer ik rond 8:00 uur mijn warme nest verlaat is het buiten nog wat heiig. Voorzichtig probeert het zonnetje er doorheen te prikken. Ik kook een fluitketeltje met water om koffie te zetten en maak mezelf een smoothie. En met nog een krentenbol  erbij wordt het een heus ontbijt!
Tijd om mijn verslagje van gisteren te maken. Dan zoeken of ik kettingvet bij me heb. Helaas, ik kan het niet vinden. Gisteren is mijn Km-teller gestopt met tellen. De batterij zit er nog maar een paar dagen in en het display doet het nog wel. Alleen het tellen niet meer…. Ik controleer de sensor, het magneetje aan de spaken en het kabeltje. Dat lijkt allemaal goed. Toch nog een nieuwe batterij proberen? Yes, joepie, hij doet het weer!
Inmiddels loopt het al tegen het middaguur. Tijd voor een fietstocht. Deze keer wil ik zuid, west en noord om Losser heen en gebruik maken van de fietsroute nummers op mijn nieuwe kaart die ik gisteren heb gekocht.
De route gaat eerst een stuk langs de Dinkel. Ik zie het echtpaar uit de camper naast mij op een bankje zitten lunchen. Leuk stel. Ik heb gisteren een poosje met haar staan praten.
Het is een prachtige route. Slingerende fietspaden tussen weilanden en door bossen. Ik fiets door het Haagse Bos. Misschien zie ik Rutte nog wel (op anderhalve meter afstand).
Er staan heel veel rododendrons en die staan allemaal in bloei op dit moment. Daar wil ik wel een foto van.
Een eindje verderop is de fietsroute afgesloten vanwege de Corona maatregelen! Het moet toch niet gekker worden! Het blijkt dat de route hier door het “Losser Hof” gaat en daar wil men geen risico lopen. Ja, toch wel begrijpelijk.
Via een alternatieve route kom ik terug in het centrum van Losser. Daar trakteer ik mezelf op een frikandel speciaal.
Terug bij de camper zet ik mijn kampeerstoel buiten en schenk mezelf een weizenbier in. Net als gisteren rond deze tijd rijdt een politieauto een rondje over de camperplek. Dat er 6 campers staan en er maar 2 mogen staan schijnt ze niet te storen. Goed om te weten.
Ik maak mezelf wat te eten en ga lekker zitten lezen. Weer een heerlijke dag!