Zaterdag 5 maart 2022 – Via Vriezenveen en Uelsen naar Emlichheim.

5 maart 2022 - Emlichheim, Duitsland

Deze zaterdagmorgen worden we wakker in ons nieuwe waterbed, openen het rolluik en laten de zon naar binnen. Het lijkt een zonnig weekend te worden en dus het perfecte moment om een paar dagen met de camper weg te gaan.
Na het ontbijt gaan we eerst even aan het werk in de tuin. Door de stormen liggen er veel bladeren en coniferentakken op het gazon. En nu het zonnig begint te worden is het belangrijk dat de zon goed tot op de bodem door kan dringen. Een half uurtje later hebben Mary en ik enkele bakken vol met takjes en bladeren verwijderd. Dan nog een paar zakken kalk erover en ons tuinwerk voor vandaag is weer klaar.
We drinken een kop koffie om weer warm te worden. Dan doen we de spulletjes in de camper en rijden weg. Eerst naar de Aldi in Vriezenveen. Helaas zijn de druppelslangen uit de folder niet (meer) beschikbaar. Dan rijden we naar de Combi in Uelsen om een aantal soorten biologische thee te kopen. Tenslotte rijden we naar de camperplek in Emlichheim. Een prachtige plek waar ik de afgelopen jaren meermaals alleen heb gestaan. En nu samen met Mary! Een heerlijk gevoel.
We zijn de enige bezoekers van deze camperplek en kunnen kiezen uit een van de vijf plekken. Mary installeert de speaker en kiest haar favoriete muziek van Spotify. We zetten thee en genieten van de zon die naar binnenkomt. We wandelen een rondje door het dorp. Ondanks de zon maakt de oostenwind het bijzonder koud.
Ons avondeten halen we bij de plaatselijke Italiaan/Turk. Mary een pizza en Harry een patatje shoarma. Het smaakt heerlijk. Ondertussen komen er 2 andere campers naast ons staan.
De avond brengen we pratend en lezend door. Wat een verschil met de vorige keren dat ik hier alleen was! Ik ben er dankbaar voor.

1. Martin:
    6 maart 2022
    Geniet van elkaar en de reis
  2. Lia:
    6 maart 2022
    Fijn dat jullie er lekker samen van genieten