Vrijdag 1 April 2022 - Van Nijverdal naar Enter

1 april 2022 - Enter, Nederland

Vanmorgen worden we wakker op de Nijverdalse berg. Buiten ligt sneeuw maar binnen is het lekker warm. We drinken koffie, nemen een ontbijt en luisteren naar muziek op Spotify.
Ondanks de lage temperatuur besluiten we toch om een stevige wandeling te maken. Eerst naar het bezoekerscentrum om mijn kaartverslaving te bevredigen en een ticket voor de overnachting op de camperplek te kopen. Daarna lopen we de bossen in. We komen bij de resten van een afvuurinstallatie van de V1 uit de 2e wereldoorlog. Wat later lopen we over het terrein van het Jodenkamp uit diezelfde oorlog. Stukjes uit de Nederlandse geschiedenis die ‘vergeten’ zijn.
Bij de schaapskooi zien we veel schapen maar geen lammetjes. Op een bankje genieten we van wat snacks. Af en toe laat de zon zich even zien.
Via een grote boog lopen we langs Nijverdal weer terug naar de camper. De GPS geeft aan dat we 10,4 Km hebben gelopen hebben.
We vertrekken en rijden naar Enter. Daar bezoeken we de Aldi om broodjes en drinken te kopen. Vervolgens parkeren we bij de camperplek bij de ‘Enterse Waarf
De rest van de dag besteden we met eten, drinken en gelukkig zijn.