Woensdag 30 maart 2022 – Van Aadorp via Ommen naar Nijverdal.

30 maart 2022 - Nijverdal, Nederland

Ondanks de sombere weersvoorspellingen willen Mary en ik toch een paar dagen met de camper weg. Nadat we thuis op ons gemak rustig ontbeten hebben pakken we de camper in. Mary verplaatst de inhoud van de koelkast van de keuken thuis naar de koelkast in de camper. Harry vinkt het lijstje af en even later zijn alle spullen die we nodig hebben in de camper.
Eerst rijden we naar ‘Douwe’s Dump’ in Ommen. Harry wil roestvrij stalen mokken kopen voor het wandelen en een hoes voor de waterfles. En het is altijd superleuk om daar rond te snuffelen. Nadat we de gewenste spullen gekocht hebben en uitgekeken zijn rijden we richting Nijverdal. Bij AH in Hellendoorn kopen we broodjes en beleg voor de lunch. Dan gaat het door naar één van de twee camperplekken in Nijverdal. Waar we natuurlijk beginnen met de lunch.
Daarna gaan we wandelen. Het is koud maar zonnig. We lopen langs de Kruidenwijk naar landgoed de Eversberg. Hier ging ik vroeger met mijn opa wandelen. Mijn opa ving toen dropkikkers voor mij tussen de bladeren van de bomen. Die zijn ondertussen helaas uitgestorven. Van de beukenlaantjes van toen zijn alleen wat afgezaagde stammen over. Gelukkig heeft men een nieuw laantje ingeplant. Ik vind het fijn mijn jeugdherinneringen met Mary tee delen! Van het kasteel ‘de Eversberg’ zijn alleen de kelders en de fundamenten overgebleven. Als kind kwam ik hier spelen. Nu is het een vleermuizenverblijf.
We beklimmen het heuveltje waar vroeger de kasteelbewoners hun thee dronken op zomerse middagen. Nu is het prachtig hersteld. Wij eten er een hartige snack. Dan gaan we onder de N35 en de spoorlijn Wierden-Zwolle door een lopen Nijverdal binnen. We bekijken heet beeld van Naatje.
Bij de Lidl doen we wat boodschappen om het laatste zegeltje voor Klara Koe te krijgen. We maken de spaarkaart vol en Mary loopt nog even de winkel in om Klara op te halen.
Samen met Klara lopen we terug naar de camper. We stellen haar voor aan Harrie hond en Lola lapjeskat.
Mary zet Spotify aan en we genieten van een drankje en een hapje. Het avondeten is vandaag een Duitse maaltijdsoep van de Combi in Uelsen. De avond brengen we pratend, lezend en luisterend door. We genieten van onze ‘verre’ reis.