Zondag 23 april 2023 - Van Aigueperse naar Ligny Le Chatel.

23 april 2023 - Ligny-le-Châtel, Frankrijk

We zijn vanmorgen al voor negen uur uit bed. We drinken koffie, genieten van een schaaltje vers fruit en ik schrijf het reisverhalen. Het is regenachtig weer. Beter om vandaag weer verder te rijden. Voor we het dorp uitrijden bezoeken we eerst nog even de bakker om een versgebakken baguette te kopen.
De route gaat over de D2009 naar het noorden. Bij Moulins komen we op de N7. Bij Nevis wordt dat de A77 die we al na een paar kilometer verlaten. We rijden via de D977 en N151 naar Auxerre en komen op de N77.
We beslissen dat we voor vandaag genoeg gereden hebben. In Pontigny zien we een camperplek voor 7 Euro. In de recensies lezen we dat je in het volgende dorp een camping hebt voor 12 euro inclusief WiFi en gratis warme douches. Ons beltegoed is bijna op dus rijden we naar de camperplek in Ligny Le Châtel. We worden er hartelijk ontvangen door een enthousiaste man die perfect Engels spreekt en ons een uitgebreide uitleg geeft. We moeten 11,44 Euro betalen voor één nacht en mogen de volgende dag zo lang blijven staan als we zelf willen.
Het weer blijft afwisselend. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment regent het. Een regenboog overspant de camping. De pot met goud heb ik allang gevonden ;-)
We gaan douchen. We lopen naar de plaatselijke pizzakraam en kopen een Pizza la Raclette aux 2 jambons. Daar genieten we van als we terug in de zijn.
We drinken nog iets en gaan slapen zodra het donker is. En hopen dat het morgen beter weer wordt om ergens een langere tussenstop te maken.