Zaterdag 22 april 2023 - Van Banne naar Aigueperse.

22 april 2023 - Aigueperse, Frankrijk

We drinken koffie. Mary brengt het afval naar de container en ik breng de urinetank weg. Al voor tien uur vertrekken we. Aadorp staat als einddoel in het navigatiesysteem. Ik heb een alternatieve route door de Sevennen gekozen. De voorgestelde route langs de Rhône heb ik al tientallen malen  gereden. Het is een prachtige route. We halen 1200 meter hoogte. Zeker 100 Km blijven we op een hoogte van rond 1000 meter. Dit voorjaar heb ik een hoogtemeter in de camper gebouwd omdat ik het leuk vind om te weten hoe hoog we zitten. Wel hebben we regelmatig een regenbui op onze camper.
We volgen de D901, dan de D906 en komen in Langogne. Daar halen we stokbrood, beleg en een vaatje wijn. Via de D906/N88 en rijden we dan naar het vliegveld van Loudes. Hier wassen we de camper, tanken diesel en eten vers stokbrood. Even later komen we op de N102 en bereiken de A75. Daar schiet het op! Na Clermont-Ferrand wordt het een tolweg en verlaten we de snelweg. Nu gaat het verder op de D2009.
We hadden ons voorgenomen om door te rijden tot vier uur. Tenzij we een plek zien waar we willen blijven. Door het koude weer en de vele regen zijn we doorgereden. Rond vier uur kijken we in de CamperApp voor een gratis camperplek. Twintig kilometer verderop blijkt er een te zijn. Dus rijden we naar de camperplek in Aigueperse. Plek genoeg. Het regent nog steeds en we gaan niet op verkenning. Er komen nog wat meer campers.
We genieten van een koud buffet en gaan op tijd naar bed.