Vrijdag 11 augustus 2023 - Van Aadorp naar Borne.

11 augustus 2023 - Borne, Nederland

Weer een paar daagjes met de camper weg. Mary is vrij, het weer is lekker dus trekken we er weer op uit.
We willen gaan kijken op de camperplek in Borne. Daar is maar één plek, dus moeten we geluk hebben! En we hebben geluk. De plek is vrij. Een leuke plek dichtbij het centrum. Alleen jammer dat iemand zijn grasafval naast de camperplek gestort heeft.
We drinken een kop koffie en tuigen dan onze fietsen op. Bij de Lidl halen we even wat blikjes Radler voor onderweg en fietsen dan via Oud Borne naar Hertme. Hierna gaat het binnendoor naar Saasveld. Op een bankje voor de kerk eten we de Berliner bollen op die we ook bij de Lidl hebben gekocht. En we brengen een bezoekje aan de kerk.
Via kleine weggetjes rijden we richting Deurningen. Bij een kapelletje met een Maria kruis houden we een korte pauze. Hierna rijden we Deurningen door en even later steken we de A1 over. Wat later bereiken we ‘Vliegveld Twente’. We luisteren in het luistermonument en beklimmen daarna de heuvel die uitzicht geeft over het deel van het vliegveld wat nog aanwezig is. Er staan een paar vliegtuigen om gedemonteerd te worden.
We fietsen over het terrein waar zich vroeger nog meer start- en landingsbanen bevonden. Daarna fietsen we de bossen in. Ik verbaas me er over dat we over zoveel weggetjes rijden waar ik nog nooit geweest ben! Ik lijk de weg in Bangkok beter te kennen dan in ons eigen Twente!
Op het ‘boeken bankje’ houden we onze volgende pauze. Met hartige koekjes, Bifi’s en Radler vullen we onze knorrende magen. Via een leuk fietspad door de bossen bereiken we Hengelo en bekijken ‘de Kasbah’. Een heel mooi en bijzonder wijkje. Wanneer we in het centrum van de stad komen realiseer ik mij hoe lang ik niet in Hengelo ben geweest. Ik ken het niet meer terug. De markt is verdwenen en veel is veranderd.
Via Tuindorp en langs het ‘Tuindorp bad’ rijden we Hengelo weer uit. Door het groen bereiken we de A1 weer en gaan daar onderdoor en rijden Borne binnen. Even later zijn we terug bij de camper. We hebben 46 Km gefietst. En het grootste deel over voor mij onbekende wegen. Geweldig!
Op de camperplek zijn er tijdens onze afwezigheid nog twee campers bijgekomen. Later komt er nog een vierde. Ze bezetten alle parkeerplaatsen van de bewoners. Dat moeten wij Camperaars niet doen. Zo verpesten we het voor onszelf.
Ik haal wat te eten bij de Lidl en we bereiden onze eigen maaltijd. Later op de avond begint het te regenen. We hadden een heerlijke warme en zonnige dag. Maar voor een zomer wat aan de korte kant.

1. Martin:
    12 augustus 2023
    Ik kan mij nog herinneren dat wij jou opgehaald hadden bij vliegveld Twente na een reis. Heeel lang geleden. Het weer bij jullie ziet er eindelijk goed uit voor een vakantie trip. Hier vallen de mussen gebraden van het dak, maar we klagen niet.
  2. Mary en Harry:
    15 augustus 2023
    Ik kan me niet herinneren dat jij daar ook nog bij was. Wat leuk! Jij hebt die simpele luchthaven nog meegemaakt.