Zondag 13 augustus 2023 - Gildehaus: Een zomerse dag!

13 augustus 2023 - Gildehaus, Duitsland

We worden wakker terwijl de zon op ons dekbed schijnt. Dat voelt heerlijk om zo wakker te worden. Wanneer we wat later onder het dekbed vandaan kruipen is het al heerlijk warm in de camper. We doen onze standaard dingen. Koffie, fruitsalade, reisverslag en Spaanse les.
Ik haal onze campingstoelen uit de bagageruimte. Ze voelen een beetje klam aan. Ik laat de achterdeuren van de camper open staan zodat alles eens goed door kan waaien. Ook draai ik de luifel uit zodat ook deze een goed kan drogen.
Terwijl ik daar mee bezig ben loopt het parkeerterrein langzaam vol met motoren. Aan het eind van de morgen zijn er zeker een honderdtal motoren en hun bereiders aanwezig. De mensen bekijken elkaars motoren, drinken koffie en hebben het gezellig met elkaar. Dit is een hele leuke en gezellige camperplek!
Wij maken er een ontspanning dag van en blijven bij de camper. Mary oefent voor haar theorie-examen en ik zit wat te lezen en te tekenen.
We bakken broodjes, eten en drinken en genieten van de zon. Campers vertrekken, campers komen. Mensen komen om naar het naastgelegen restaurant en speelplek te gaan. Fietsers komen picknicken bij de molen. Het blijft de hele middag gezellig druk hier. Aan het eind van de middag komt een man van de gemeente controleren of de campers wel een parkeerticket hebben. Dat blijkt iedereen wel netjes gedaan te hebben.
‘s-Avonds eten we braadworst met kartoffelsalade. We zijn tenslotte in Duitsland hier ;-)
De avond brengen we binnen door terwijl we over de omgeving uitkijken. We gaan op tijd naar bed. Het was weer een heerlijke dag.