Zaterdag 12 augustus 2023 - Van Borne naar Gildehaus.

12 augustus 2023 - Gildehaus, Duitsland

Het eerste wat we doen nadat we uit bed gaan is een apje sturen om onze dochter Lia te feliciteren met haar verjaardag. We genieten vervolgens van ons eerste kopje koffie. Dan maak ik een reisverslag en Mary twee schaaltjes met fruitsalade. Het regent. Gisteren, vrijdag, was het een heerlijke zomerse dag. Nu is het een treurige herfstdag. Ik neem de tijd om wat dingetjes in de camper uit te zoeken. En we doen onze dagelijkse Spaanse lessen.
Tegen het middaguur stopt het met regenen. We gaan een rondje Borne doen. Eerst maken we wat foto’s op de plek waar iemand zijn eerste rijles heeft gehad. We brengen een zak met afval naar de Lidl. Ja, je wilt toch ook wel eens iets terug doen? We lopen over de markt. Van de ene kraam naar de andere. En dan weer terug, zodat we ze beide kunnen bekijken. We brengen een bezoekje aan ‘Die Grenze’ en kopen wat blikjes zonder statiegeld. Handig voor onderweg. Dan kunnen de lege plakdingen zo in de prullenbak. We maken het rondje door Borne verder af. Mary’s eerste woonplaats nadat ze in Nederland was gekomen.
Op de terugweg naar de camper kopen we een stuk Texelse romige belegen kaas op de markt. Ja, bij die ene kraam. En we besluiten om na de lunch verder te gaan naar een volgende camperplek.
Terug in de camper genieten we van een paar sneetjes brood met verrukkelijke kaas. Dan pakken we onze spulletjes in om verder te kunnen trekken. De andere drie camper die hier hier vanmorgen stonden zijn inmiddels ook al vertrokken. Wij verlaten deze plek dus als laatste vandaag.
Bij de Ikea in Borne rijden we de A1 op. Direct na de Nederlands-Duitse grens verlaten we deze snelweg weer en rijden naar de camperplek in Gildehaus. Inmiddels is zelfs de zon doorgebroken! Er staat al een hele rij campers op de camperplek maar er is gelukkig nog een mooi plekje vrij voor ons. We staan boven op een heuvel en hebben een prachtig uitzicht. In de verte zien we de koeltoren van de elektriciteitscentrale van Meppen. Later zien we een luchtballon voorbij varen.
Ik maak een filmpje op de camperplek. Om te oefenen en om op deze reisblog te zetten. (Zie Vedeo’s)
Aan het begin van de avond lopen we naar ‘Kebab Haus’ en bestellen een Kebab schotel om mee te nemen. Wij zouden dit een ‘Kapsalon’ noemen in Nederland.
Terug in de camper verdelen we dit over twee borden en hebben dan nog alle twee een flink portie. Ik moet er niet aan denken zo’n portie allen op te moeten eten.
Mary besteed de avond met oefenen voor haar theorie-examen voor haar rijbewijs. Ik zit heerlijk te lezen. Dichtbij huis en toch weer heerlijk weg.