Dinsdag 23 maart 2021 – Van Grave naar Oirschot

23 maart 2021 - Oirschot, Nederland

Iets na achten uit bed. Koffiezetten, ontbijten en verslag schrijven. En dat terwijl de zon al volop naar binnen schijnt. Heerlijk!
Vandaag wil ik weer verder trekken. In de camperapp heb ik gezien dat er een mooie camperplek is in Oirschot en dat dit ook een heel mooi stadje is. Dus ik stel het adres van deze camperplek in op mijn navigatiesysteem en laat mij naar Oirschot sturen.
Omdat ik toch door Velp kom ga ik hier even mijn afvalwater lozen en de toiletcassette reinigen. Onder het motto: weg is weg.
De camperplek in Oirschot is bijzonder luxe. Toiletten, douches en een afwasplek. Dat is de prijs van 13,50 Euro per nacht wel waard. Deze keuze is ook wel gemaakt om een keer uitgebreid te kunnen douchen.
Nadat ik nog een kop koffie heb genomen loop ik het stadje in. Oirschot is inderdaad heel mooi! En een heel bijzondere stijl. Meer landelijk. Veel kleine boerderijen en schattige huisjes. Een heel eigen sfeer. Het oude stadhuis en de imposante kerk wekken veel indruk bij mij. Maar ook het kleine Maria kerkje is prachtig!
Ik volg de kleine straatjes en verbaas me over deze plek. Nooit geweten dat dit zo’n bijzonder stadje is!
Terug bij de camper zie ik dat de meeste mensen buiten in de zon zitten. Ja, ook dit is weer een heerlijke dag!