Woensdag 24 maart 2021 – Van Oirschot naar Eindhoven.

24 maart 2021 - Eindhoven, Nederland

Om 8:00 uur mijn bed uit en gelijk de kachel aan. Het is binnen maar 12 graden. De lucht is helderblauw en de zon staat al volop op de camper. De zon en de kachel hebben het samen snel voor elkaar om de temperatuur binnen op 22 graden te krijgen.
Als eerste maak ik koffie en voeg er vandaag weer een smoothie aan toe als ontbijt. Terwijl ik daarvan geniet maak ik mijn verslag van de vorige dag.
Na een uurtje is de zon al zo fel dat de kachel uit kan en de schuifdeur open. Heerlijk dat ik binnen lekker in de zon kan zitten.
Voor vandaag heb ik 2 doelen. Om 15:00 uur heb ik een afspraak bij Bever in Eindhoven om naar nieuwe lage wandelschoenen te kijken. Het andere doel is om bij Lidl een fietsreparatiesteun te kopen.
Ik rij in een kleine 20 minuutjes naar de camperplek in Eindhoven. Een camperplek op de P&R parking Meershoven, net buiten de ring. Op de parkeerplaats kan je voor 50 Cent een retourtje kopen met de bus naar het centrum. Voor het eerst met een mondkapje in de bus. Best wel vreemd. Bij het station stap ik uit en loop de binnenstad in. Wat een vreemd gezicht al die lege terrassen aan de markt. Bizar. Ik ben door mijn baan bij Philips ontzettend vaak in Eindhoven geweest en er nog nooit lege terrassen gezien.
Bij een automatiek koop ik mezelf een vette hap een ga er mee op een bankje op het plein tegenover de kerk zitten. Bijna alle bankjes, een 15-tal, zijn op die manier bezet. Veel veiliger dan de terrassen opendoen? Veel winkels zijn wel open. Bij de Ethos en Kruitvat is het druk. De uitgestrekte kledingzaak er tussenin mag 5 klanten tegelijk naar binnenlaten. Mits je je 4 uur van tevoren aangemeld hebt. Dat moet pijn doen.
Ik loop naar Bever. Een 4 Km vanaf het centrum. Onderweg wip ik nog even aan bij de Lidl maar helaas zijn de fietsreparatiesteunen op. Omdat ze niet on-line beschikbaar moet ik ze toch van een winkel hebben. Ik ben al een hele tijd op jacht om er een te kopen omdat ze voordelig zijn en goed uit testen komen.
Dus maar door naar Bever om op tijd voor mijn afspraak te zijn. De temperatuur is ondertussen zo hoog dat het voor mij te warm is om een jas te dragen. Mijn eerste wandeling zonder jas dit jaar!
Ik ben wat te vroeg bij Bever. Ja, ik behoor bij de mensen die op tijd proberen te komen. Ik heb op een doordeweekse dag nog nooit zoveel klanten op de schoenenafdeling van Bever gezien. Tenminste 8 klanten zijn bezig met het passen en testen van schoenen!
Mijn vorige wandelschoenen zijn 4? Jaar oud en van de ANWB. De zolen zijn er al een paar keer opnieuw onder geplakt en nu beginnen ze ook bovenop te slijten.
Ik wil nu graag volledige waterdichte lage leren schoenen kopen en het liefst van Meindl. Want mijn hoge wandelschoenen zijn ook van Meindl en daar loop ik al 20 jaar op. Wel zijn er nieuwe zolen ondergezet.
Mijn voeten worden opgemeten en ik krijg een paar modellen om te proberen. Mijn keus is snel gemaakt. 10 minuten later sta ik bij de kassa.
Blij met mijn nieuwe aanwinst wandel ik terug naar het centrum. Veel mensen zijn zomers gekleed. Ik geniet van deze prachtige lentedag!
Ik neem de bus terug naar de camperplek. Ik neem een speciaal biertje en zoek ondertussen het dichtstbijzijnde filiaal van Lidll op in de App. 1,2 Km, zo’n 10 minuten lopen. Fijn in het zonnetje wandel ik ernaartoe. Hier heb ik meer geluk, er liggen er nog 4! Met de fietssteun op de schouder loop ik terug naar de camper. Mijn doelen gehaald voor vandaag!

1. Martin:
    10 april 2021
    Ik heb nog wel een fietsen steun. Zijn hier ook nog voldoende beschikbaar.
  2. Mary en Harry:
    10 april 2021
    Hoi Martin.
    Dankjewel. Ik ben blij dat ik eer nu een heb. Wel handig.
    Harry