Donderdag 24 november 2022 – Haren: Dagje naar de stad Groningen.

24 november 2022 - Haren, Nederland

Het is 9:09 wanneer we vanmorgen wakker worden. Het heeft vannacht geregend maar door het dakluik zien we een wolkeloze blauwe lucht. De zon schijnt naar binnen. Ook op dt reisje hebben we weer geluk met het weer!
Een poosje later gaan we uit bed en zetten koffie. Mary schenkt smoothies voor ons in en ik maak het reisverslag van de vorige dag.
Vandaag willen we de stad Groningen bezoeken. We lopen naar de P&R parking in Haren. Een kleine 20 minuten. Wanneer we er zijn zie ik dat er een kortere wandelroute mogelijk was geweest. Na 6 minuten wachten komt de bus. Eén halte verder stappen we uit bij het hoofdstation in Groningen.
Eerst maken we wat foto’s bij ‘Het peerd van ome Loeks’ en lopen daarna langs het Groninger Museum de stad in. Overal zijn Black Friday aanbiedingen. Het leuke van Groningen vind ik wel dat er nog heel veel winkels zijn anders dan alleen de Hema, Kruidvat, Blokker en Douglas standaard winkels. Naast Sinterklaas is ook de kerstsfeer al volop aanwezig.
We wandelen door straten, steegjes en over pleinen en genieten van de oude gebouwen. Natuurlijk lopen we langs de Martinitoren en het indrukwekkende universiteitsgebouw. Een bezoek aan Bever mag natuurlijk ook niet ontbreken! Helaas geen scherpe Black Friday aanbiedingen hier.
In een snackbar aan het Gedempte Zuiderdiep eten we een patatje speciaal. We lopen nog even door de Hema voor een kappersmantel maar vinden deze niet. Bij ‘Normal Groningen’ hebben we meer geluk en kopen er een.
We lopen nog een eindje door winkelstraten onder de kerstversiering door een besluiten dan om wandelend terug bij de camper te komen. In de Nieuwstad word ik door vriendelijke dames uitgenodigd om binnen te komen. Daar zie ik vanaf omdat deze dames door hun kleding laten zien niets aan energiebesparing te doen.
We lopen via de Emmabrug naar de Grunobuurt en komen op de Paterwoldse weg waar we onder de A7 door kunnen. Enige kilometers verder komen we bij het Hoornsemeer. We kiezen ervoor om aan de westzijde om Paterswoldse meer te lopen. Een uurtje later zijn we terug bij de camper. We genieten van een glas gluhwein.
De avond brengen we op de gebruikelijke wijze door. Eten, afwassen, muziek luisteren en veel praten. En gaan later dan gepland naar bed. We kijken terug op een heerlijke dag!