Woensdag 23 november 2022 – Van Aadorp via Ommen naar Haren.

23 november 2022 - Haren, Nederland

Het is woensdagmorgen. Vandaag beginnen we weer met een nieuwe campertrip. Mary heeft gisteravond gewerkt en is nu met de trein onderweg. Rond tien uur krijg ik een berichtje dat haar trein stil staat in Hilversum. Gelukkig is het maar voor een korte periode maar voldoende om de bus van 11:01 van Almelo Centraal naar Aadorp te missen. Daarom haal ik haar iets voor half twaalf maar even op uit Almelo.
Thuisgekomen beginnen we met samen te lunchen. Dan pakken we de inhoud van de koelkast in huis over in de koelkast van de camper en zijn klaar voor vertrek.
De eerste etappe gaat naar Luvro in Vroomshoop. Daar. Breng ik mijn fiets naar toe voor de laatste geplande onderhoudsbeurt. Vervolgens rijden we door naar Douwe’s Dump in Ommen. Mijn favoriete winkel! We snuffelen rond en kopen een waterdichte jas en een poncho voor Mary. Samen zoeken we de camperplek in ‘Campercontact’ en zetten deze in het navigatiesysteem. Zodat Mary dit in de toekomst onderweg kan doen terwijl ik rij. Doch voor we de route kiezen rijden we eerst nog naar de kringloopwinkel iets verderop. Dankjewel Lia voor deze tip! Daar vind ik nog een paar leuke boeken.
Dan beginnen we aan de laatste etappe van vandaag. Mary dommelt al snel in slaap. Ze heeft het vannacht nogal laat gemaakt want ze wilde 2 koffers met spullen vullen die mee moesten naar Aadorp. Ruim een kwartier later wordt ze alweer wakker.
Bij de afslag Haren verlaten we de A28 een paar minuten later zijn we bij de camperplek. Twee van de zes plekken zijn nog vrij. Of eigenlijk vijf, want de zesde ligt vol met split.
Het is een mooie gratis camperplek met uitzicht over het Paterswoldse meer. We vieren de aankomst met een blikje ‘Hertog Jan Bokbier’. Als avondeten hebben we ‘Irish stew’ die ik maandagavond heb gemaakt. Die is echt goed gelukt en we genieten van het gerecht wat uitstekend bij de huidige lage buitentemperatuur past.
Na het eten en de afwas zitten we bij kaarslicht en kijken over het water. We luisteren naar Spotify. Het begint zachtjes te regenen. We praten en drinken nog een poosje en gaan op tijd naar bed. Het begin van onze tocht naar het barre noorden. Voor we in slaap vallen horen we nog een ijsbeer langs de camper lopen!

1. Martin:
    24 november 2022
    Geniet van de trip. Gelukkig valt er niet meer van dat witte spul uit de lucht. Hier heeft de herfst zijn intrede gedaan, temperaturen overdag rond de 20 graden. Veel te koud voor ons
  2. Mary en Harry:
    25 november 2022
    Hoi zoon.
    Dankjewel.
    Ja, dat zijn betere temperaturen!