Donderdag 13 oktober 2022 – Kampen en Genemuiden.

13 oktober 2022 - Genemuiden, Nederland

Vannacht begint het te regenen. Wanneer we rond negen uur wakker worden regent het nog steeds. Ik ben blij dat we gisteren de buitenactiviteiten op Schokland en Urk hebben gedaan en deze niet voor vandaag bewaard hebben.
We beginnen deze dag zoals gebruikelijk met koffie om gezellig samen wakker te worden. Mary maakt een smoothie en ik maak mijn eerste reisverhaal voor deze reis. Mary heeft heel veel vers fruit op de markt in Amsterdam gekocht. Er gaat niet boven een vers gemaakte smoothie!
Terwijl ik mijn verslag maak zie ik andere camperaars een deur binnengaan van het sportcomplex naast de camperplek. Het is mij niet bekend dat hier binnen-voorzieningen zijn. Dat staat niet in de camper-app. Daar moet ik natuurlijk het mijne van weten! Het blijkt dat je naar binnen kan met een code op het parkeerticket. Daar zijn toiletten, een douche en een stortplaats voor chemische toiletten. Ja, samen met de grijs water loosplek buiten rechtvaardigt dit de prijs van 12 Euro per nacht voor deze camperplek ruimschoots. Zeker voor een camperplek nabij het centrum bij deze historische Hanzestad.
Het regent nog steeds en nadat Mary heeft gehoord dat er een douche is wil ze daar graag gebruik van maken. Nadat ze fris ruikend teruggekomen is, is ook de regen gestopt.
Wij lopen nog even naar de stad om nog wat meer van de stad tee zien en wat films op te nemen. Ondanks dat het weer minder fraai is dan gisteren genieten we van onze wandeling door de oude binnenstad, langs de IJssel en door straatjes en gangetjes. We gluren bij het kleinste huis van Kampen naar binnen. Heel knus.
Hiermee beëindigen we ons bezoek aan Kampen. We pakken alles weer in en zetten alles vast. En ledigen de urine tank nog even en voeren dan ons volgende doel in het navigatiesysteem in. Genemuiden. Volgens het navigatiesysteem maar 18 minuten. Maar wij doen er bijna een uur over. De aanbevolen weg naar Genemuiden blijkt afgesloten te zijn. In Kampereiland moeten we keren en worden we teruggestuurd naar Kampen. Uiteindelijk komen we via Zwolle en Hasselt in Genemuiden aan. Ook daar moeten we anders rijden dan ons navigatiesysteem aangeeft. De wegen zijn ondertussen anders dan dat ze in het systeem zitten. Maar uiteindelijk komen we toch op de camperplek in Genemuiden aan. Een prachtige (gratis) plek nabij het historische centrum. Er is zelfs gratis stroom beschikbaar.
Ook vandaag trakteren we onszelf voor het behalen van ons doel op een Achelse bruine. Helaas is daarvan nu onze voorraad opgebruikt. Me moeten maar weer eens snel terug naar Achel gaan.
We lopen nog even het stadje in om wat boodschappen bij de Aldi te doen. Bij de haven is het kermis. Met een goed gevulde boodschappentas lopen we terug naar de camper. Ik ga ons avondeten bereiden: Nasi, kipsaté en gebakken eieren. En natuurlijk drinken we er een blikje bier bij. Zo hebben we een lekker en gezellig etentje met ons tweeën.
Na de afwas drinken we nog iets. We willen vroeg naar bed maar dat blijkt niet te lukken. We zijn te druk met praten, lezen en muziek luisteren.
Na een slaapmutsje kruipen we onder ons warme dekbed. We hadden weer een heerlijke dag.