Vrijdag 14 oktober 2022 – Genemuiden.

14 oktober 2022 - Genemuiden, Nederland

Wanneer we wakker worden tikt de regen op het dak van onze camper. Heerlijk om dan nog even in bed te kunnen blijven. Een poosje later staan we op en nog even later kunnen we genieten van onze eerste kop koffie.
Ik maak het reisverslag en Mary maakt een paar flessen smoothie. Eén fles maken we gelijk weer leeg als ontbijt. Een verse verwennerij!
We vinden het fijn om alles wat we doen in alle rust te kunnen doen. Ik begin met het monteren van een filmpje over ons bezoek aan Schokland. Mary zit wat te lezen op de e-reader en kraakt wat noten uit onze eigen boom.
Rond twaalf uur maken we een paar bekers noedels als warme lunch. Dan lopen we het stadje in om meer van Genemuiden te zien. Ik neem de GoPro mee om wat filmpjes op te nemen. Genemuiden ligt op een soort van eiland. In het midden het centrum ligt de haven verbonden met het ‘Zwarte water’. Zoals we gisteren al hebben gezien is er kermis op het marktplein naast de haven. Ik vraag Mary of ze in de zweefmolen wil maar dat lijkt haar maar niks. Dus lopen we maar verder door de oude straatjes van het stadje. Het is uitgestorven nu. In de zomer zal het hier gezellig druk zijn.
Op Google hebben we gezien dat er hier een Dorcas kringloopwinkel is dus daar willen we wel naar toe. Google Maps brengt ons daar snel naar toe. Het is een hele grote kringloopwinkel. We nemen de tijd om uitgebreid rond te snuffelen. Ik koop een tasje, een reisboek van de Elzas en een boek over de geschiedenis van Twickel.
Daarna gaan we verder met de verkenning van Genemuiden. We volgen de bordjes ‘Historisch Centrum’. Ik neem aan dat dit een deel van de oude stad is maar het blijkt een (gesloten) museum te zijn. Ja, dat kan het ook betekenen. We lopen door een steegje met oude eenkamer huisjes. Leuk om te zien.
Terug in de camper is er helaas geen Achelse bruine meer. Een Grimberger bruine van de Aldi maakt dat gemis draagbaar. Als avondeten maken we snert met Zweedse balletjes. Dat past wel bij het weer vandaag.
We genieten van de avond. Van een drankje, een hapje, muziek en van elkaar. En het lukt zelfs om niet te laat naar bed te gaan!