Donderdag 4 januari 2023 - Van Coesfeld naar Ochtrup.

4 januari 2024 - Ochtrup, Duitsland

Wij slapen lang terwijl de regen op het dak blijft tikken. Terwijl we met ons vaste ochtendprogramma bezig zijn komt de ADAC een camper uit de modder trekken. Deze camperaar kon niet tot 12 tellen en probeerde zijn camper naast de aangegeven plekken te parkeren. Maar door de vele regen was dat stukje gras in een modderpoel veranderd. Gelukkig kan hij snel uit de modder worden getrokken.
We maken de camper reisklaar en lozen ons afval(water) op de loosplek bij de uitgang.
Ons reisdoel voor vandaag is Ochtrup. Ruim binnen een uur staan we op de camperplek in Ochtrup. We drinken koffie en wandelen dan naar de Designer Outlet. Het is ook voor mij het eerste bezoek en we zijn beide onder de indruk van de grote hoeveelheid bezoekers op deze doordeweekse dag. De winkels doen goede zaken. Mensen komen met grote tassen vol inkopen de winkels uit. De kortingen lijken gigantisch maar na 50% korting op een spijkerbroek van 160 € blijft het nog steeds een dure broek. En ik vind een spijkerbroek zonder het label van Jack Jones ook wel een mooie spijkerbroek. Wij bekijken de dure merkspullen en gaan met lege handen weer naar buiten toe.
We wandelen nog een rondje door het oude centrum en lopen via de Lidl terug naar de camper. Ons avondeten is een maaltijdsoep en brood.
We genieten van rustige avond in de camper en zoeken weer op tijd ons plekje onder ons dekbed.