Woensdag 3 januari 2024 - Van Därfeld naar Coesfeld.

3 januari 2024 - Coesfeld, Duitsland

We hebben heerlijk geslapen vannacht. Henk wiegde de camper en de regen tikte slaapliedjes op ons dak. Maar gelukkig is de regen gestopt wanneer we onder ons warme dekbed wegkomen. We drinken een paar koppen koffie. Buienradar laat zien dat het een poosje droog blijft en daar willen we graag gebruik van maken. We kleden ons lekker warm aan en gaan wandelen.
We gaan eerst naar wassersloss “Därfeld”. De plek waar de zaligverklaring non “Maria van het Goddelijke Hart” heeft gewoond. In de slotgracht zitten een aantal bronnen die de Vecht voeden. Het water verlaat de slotgracht via een eeuwenoude watermolen.
Via een kruisweg lopen we terug naar het dorp en bereiken de voormalige spoorlijn van Rheine naar Coesfeld. Iets verder lopen we naar een ander brongebied van de Vecht. Door de vele regen komen er vanuit alle richtingen kleine stroompjes naar de Vecht toe.
Bij het gerestaureerde stationsgebouw van Därfeld maken we wat foto’s. Dan wandelen we naar het centrum van dit kleine dorpje. En natuurlijk heeft ook dit dorpje een bank en een apotheek. Met maar een paar spetters op onze jassen zijn we terug bij de camper. We eten fruit en nemen nog een kop koffie.
Daarna maken we de camper reisklaar en rijden naar de K&K in Därfeld om onze lege emballage in te leveren. Omdat er een aantal flesjes bij zitten die we bij K&K hebben gekocht ben ik er niet zeker van dat Lidl deze zal accepteren. En omdat de ruimte in een camper beperkt is wil ik ze wel graag snel kwijt. We rijden daarna door naar de Lidl in Berlebeck om onze voorraad an te vullen. Vanuit hier rijden we naar de camperplek in Coesfeld. We hebben geluk want er is nog maar één van de twaalf plekken vrij. Een gewilde plek dus!
We eten een broodje en drinken een kop koffie. Dan lopen we naar het centrum van Coesfeld. Ondanks het mistroostige weer ziet het er gezellig uit. We bezoeken Nanu-Nana maar dat valt tegen. Deze vestiging is maar heel klein en heeft helemaal geen leuke hebbedingetjes. De ernaast gelegen winkel van KiK heeft zelfs leukere spullen.
Op de terugweg naar de camper bezoeken we Kebab Bros en kopen twee kebabschotels. Zo hebben we vanavond een heerlijke en forse maaltijd.
We lezen en drinken nog wat en gaan dan op tijd naar bed. We krijgen deze reis voldoende slaap.