Vrijdag 8 maart 2022 - Van Aadorp naar Tubbergen.

8 maart 2024 - Tubbergen, Nederland

Mary heeft een paar dagen vrij. Het is heerlijk wandelweer. Daarom gaan we een paar dagen wandelen in de bergen. We staan rond negen uur op en pakken de koelkast van de camper in. Het is prachtig zonnig maar wel koud. Dat is prima wandelweer.
Al voor twaalf uur zijn we op de camperplek in Tubbergen. Er zijn twee plekken waarvan er één al door een personenauto bezet is. Ook staat er een camper wat verderop op de ruime parkeerplaats. Wij gaan netjes op de vrije camperplek staan.
Na een kop koffie gaan de wandelschoenen aan en de rugzakken op. Tijd voor onze eerste langere wandeling dit jaar. Via de Eeshof lopen we de eerste heuveltop op en bezoeken we het monument ter ere van Dr. Herman Schaepman. Een mooie plek voor wat foto’s. Via het prachtig gerestaureerde erve Volmerinck wandelen we naar naar het Hondeven. De naastgelegen paalkampeerplaats is verdwenen. Het Hondeven is één van de zeldzame pingoruines in Nederland. Via het landgoed Schultenwolde lopen we richting Albergen. Ja, vandaag wandelen we tussen de bergen. Tubbergen en Albergen. Op de es tussen deze twee bergen heeft de koude oostenwind best vat op ons. Toch is het heerlijk wandelweer.
We wandelen de laan naar de havezaten Herinckhave op. Van hier uit wandelen we naar de Kroezeboom. Daar staat nu een hekje omheen. Toen we hier nog met de kinderen kwamen konden ze er nog in klimmen.
Vandaag zien we dus echt de highlights van Twente!
Daarna lopen we terug naar Tubbergen. Op het industrieterrein zien we een kringloopwinkel en die moet natuurlijk wel even bezocht worden.
We willen graag een biertje drinken in een berghut maar bij gebrek hier aan halen we maar een paar flesje abdijbok en een metworst bij de Aldi. Terug bij de camper zie ik dat we ruim 14 Km hebben gewandeld vandaag.
Aan het begin van de avond halen we loempia’s met babi panga bij Kota Radja. We genieten er van. Het lukt ons op op tijd naar bed te gaan. Ja, berglucht maakt moe.

1. Martin:
    Veel plezier.
  2. Mary en Harry:
    Dankjewel 🙏
  3. Lia:
    8 maart 2024
    Leuk! Waar gaan jullie naartoe??
  4. Mary en Harry:
    We beginnen met lage bergen. 😊 We zijn in Tubbergen 🤭
  5. Lia:
    8 maart 2024
    😁 beetje rustig opbouwen, Tubbergen lijkt me een lekker begin
  6. Mary en Harry:
    8 maart 2024
    Wanneer we van uit Aadorp gaan wandelen dan kennen we het allemaal. Vanuit 15 Km verderop is het net wat leuker. Vandaag 15 Km gewandeld. Hondeven, Herinckhave, Kroezeboom. Net iets leuker.
  7. Lia:
    8 maart 2024
    Ja slim inderdaad. Ik was vorige week ook bij de kroezeboom, staat nu een hekje omheen. Beter voor de boom zo.

Jouw reactie