Zaterdag 9 maart 2024 - Nog steeds in de Tubbergen!

9 maart 2024 - Tubbergen, Nederland

Het is zaterdagmorgen. We worden al voor negen uur wakker. Tubbergen is een heel sportief dorp! De parkeerplaats staat al vol met auto’s van mensen die in de Vlaskoele of op één van de er achter gelegen sportvelden komen sporten. Ouders die met hun kinderen komen zwemmen en jochies op de fiets die komen voetballen. Een blijde manier om wakker te worden!
We ontbijten en ik maak een reisverslag.
Het is prachtig weer en dus gaan we wandelen. Op het eerste deel van onze wandeling volgen we het traject van het Twentepad. In Mander lopen we over de Bergweg. Toch wel het bewijs dat we ook vandaag weer echt in de bergen zijn!
In het restaurant van de watermolen van Bels gaan we bij de kachel zitten en drinken een kop koffie. We gaan verder via de watermolen Frans en komen in Vasse. Ik had bedacht om daar bij de snackbar iets te gaan eten maar de snackbar is net als ‘Tante Sien’ verdwenen. Dus picknicken we maar even op een bankje tegenover de Plus.
We lopen binnendoor terug naar Tubbergen. Onze spieren laten ons duidelijk merken dat ze de laatste maanden nog niet veel geoefend hebben! De laatste kilometers lopen we duidelijk minder soepel.
Terug in de camper hebben we ruim 17 Km gewandeld. Wat is het dan fijn om onze schoenen uit te doen en lekker ontspannen te gaan zitten.
We halen patat met een trio bij de snackbar om de hoek. Heerlijk zo een paar dagen op vakantie op maar 15 Km van huis.

Jouw reactie