Dinsdag 13 december 2020 – Porta Westfalica.

13 december 2022 - Porta Westfalica, Duitsland

Deze dinsdagmorgen slapen we lekker uit. Onder het dekbed is het heerlijk warm. Erboven zal het nauwelijks warmer zijn dan een graad of acht. Wat is er dan fijner dan tegen elkaar te liggen? Toch gaan we uit bed en drinken koffie. En ik schrijf een reisverslag. Buiten is het minus drie. Brr. Op mijn telefoon zie ik dat het vandaag 20 graden in Senija is. Ja, ik begrijp dat je daar graag wilt wonen!
We luisteren naar Spotify, lezen en puzzelen wat. In de loop van de middag kleden we ons warm aan en gaan een eind wandelen. We komen erachter dat de camperplek op een heuveltop ligt want de weg naar het dorp loopt behoorlijk naar beneden. Bij aankomst hebben we dat niet gemerkt. Porta Westfalica ligt aan de Wezer die op dat punt het Wiehengebergte doorsnijdt. In het dorp bezoeken we de Aldi om een fles ontstopper te kopen. We lopen een paar kilometer langs een vogelreservaat aan de Wezer. We zien routebordjes die beginnen met PW-xxxxx en vragen ons af wat PW betekent. Even later dringt het door dat het Porta Westfalica betekent met daarachter het specifieke dorpsdeel.
Vanaf de rivier klimmen we geleidelijk omhoog terug naar de camper. We hebben bijna acht kilometer gelopen. Om dat te vieren trakteren we onszelf op een heerlijk glas glühwein.
We eten vanavond Chili con Carne. Ook de avond brengen we door met luisteren naar Spotify, lezen en puzzelen. Het lukt ons zelf om vanavond op tijd naar bed te gaan!