Maandag 12 december 2022 - Van Aadorp naar Porta Westfalica.

12 december 2022 - Porta Westfalica, Duitsland

Mary is een aantal dagen vrij en het lijkt goed weer te worden. Een goed moment om een paar dagen met de camper weg te gaan.

Ik haal Mary om 11:10 uur van de bushalte bij het AAhoes. We drinken koffie en pakken de koelkast van de camper in. Mary kan het niet laten om nog even met de stofzuiger door de camper te gaan. Dan is het tijd om te vertrekken. De eerste stop is bij de LPG pomp om de gastank weer te vullen. Dan rijden we naar Bauhaus in Hengelo om wat koppelingen te kopen voor de buitendouche voor de camper. Ha, die zullen we deze week waarschijnlijk niet nodig hebben.

In Hengelo rijden we de A1 op en rijden richting Hannover. In de omgeving van Osnabrück stoppen we even om wat te eten en te drinken. We vervolgen de route op de snelweg die na de Nederlands-Duitse grens van A1 in A30 is veranderd. Bij Bad Oeynhausen rijden we nog enige kilometers over de A2 en verlaten deze snelweg bij Porta Westfalica. 10 minuten later zijn we op de camperplek naast het zwembad.

We trakteren onszelf op een welkomstdrankje. Ons avondeten voor vanavond is stamppot boerenkool met stampotvinken. Een maaltijd die prima past bij de huidige temperatuur die inmiddels onder het vriespunt is gezakt.

Ondanks ons voornemen om vroeg naar bed te gaan maken we het weer veel te laat. Tot middernacht zitten we muziek te luisteren en te praten. Morgen maar eens proberen of het dan lukt.