Donderdag 15 december 2020 – Van Minden naar Nordhorn.

15 december 2022 - Nordhorn, Duitsland

De camperplek waar we vannacht overnacht hebben maakt deel uit van een grote gratis parkeerplaats dichtbij het centrum van Minden. Daardoor rijden er vanaf ’s-morgens vroeg veel auto’s langs onze camper. Toch blijven we lang in bed en slapen lekker uit.
We beginnen de dag met een paar koppen koffie. Dan kleden we ons warm aan en lopen naar de volgende brug over de Wezer. We willen nog even een rondje door de stad lopen om nog een bezoek aan Nanu-Nana te brengen. Er zijn al veel bezoekers op de kerstmarkt. Curry-worst en glühwein vinden gretig aftrek. Af en toe lopen we een grote winkel binnen om op te warmen. Want het is koud. Erg koud. We lopen daarom maar snel terug naar de camper.
We pakken in en maken de camper gereed om te rijden. Mary zet ‘Nordhorn’ als doel in het navigatiesysteem en we volgen de stem die ons naar de camperplek in Nordhorn brengt. We zijn de 2e camper daar. Maar ’s-avonds komen er nog heel veel bij.
Nadat we koffie hebben gedronken lopen we naar het centrum van Nordhorn. Ook hier is een gezellige kerstmarkt. We lopen een rondje door de stad en genieten van de geur van braadworst, wafels en glühwein. Bij een Turks restaurant bestellen we een warme maaltijd. Mary een Pizza met tonijn en ik een kapsalon. En ieders een halve liter Weizen bier erbij. We genieten ervan. Wanneer we na onze maaltijd weer buiten komen is het al helemaal donker en zijn alle kerstlampjes aangegaan. Dat ziet er gezellig uit met al die dampende kerststalletjes. Maria en Jozef hebben hun kerststal dit jaar op een bootje op de Vechte ingericht. Wat eenden proberen ze kwakend toe te zingen. Na zoveel kerstsfeer lopen wee terug naar de camper een genieten van een heet glas glühwein.
We genieten van muziek en drank en ik schrijf het reisverslag van de vorige dag. Ik hang kerstlampjes voor de voorruit en we zetten ons kleine kerstboompje met een kaarsje ervoor op tafel. Zo zijn we helemaal in kerstsfeer.
Vanavond gaan we op tijd naar bed. Weer een fijne dag met elkaar.

1. Martin:
    16 december 2022