Dinsdag 26 september 2023 - Van Aadorp via Rijssen en Bathmen naar Schoonheeten.

26 september 2023 - Schoonheten, Nederland

Mary is een paar dagen vrij, het is mooi weer en er is de ‘ponyweek’ in Heeten. Genoeg redenen om een paar dagen met de camper weg te gaan.
Iets na tien uur vertrekken we. In Rijssen doen we even wat boodschappen bij de Nettorama. Dan rijden we via N wegen door Holten naar Bathmen. Helaas is de camperplek in Bathmen bezet door woonwagens en vrachtwagens van de op dat moment aanwezige kermis in Bathmen. Er is geen plek meer voor ons. We willen ergens rond Heeten vertoeven dus rijden we door naar de camperplek in Schoonheten. We kiezen voor de plek waar ik al eerder stond. Midden in het weiland.
We nemen een lunch uit ons laatste ‘To Good to Go’ pakket. Dan pakken we onze fietstassen in om een rondje Salland te gaan doen. We fietsen via Marienheem naar Luttenberg. Daar brengen we een bezoek aan de Mariagrot. Vervolgens fietsen we door naar het voormalige sanatorium in Hellendoorn. De plek waar mijn vader jarenlang gewerkt heeft en waar ik in de zomer vakantiewerk deed. Nu is het een verzorgingstehuis voor mensen met dementie.
In het dorp Hellendoorn tap ik even geld en strijken we neer op het terras van ‘De Kroon’ en bestellen twee glazen Hertog Jan van de tap. Hier ben ik in 1975 getrouwd. Ik besef me dat dit nu al bijna 48 jaar geleden is. Wat is de tijd toch snel gegaan!
Twaalfeneenhalf Euro armer fietsen we door naar Nijverdal en bezoeken we AH. Na ons terrasbezoek in Hellendoorn trakteren we ons op wat flesjes speciaal bier.
We fietsen de Nijverdalsestraat berg over en gaan via de oude Deventerweg naar Haarle. Via de herberg ‘De Hertog van Portland’ en kasteel Schoonheten fietsen we terug naar de camper. We hebben iets meer dan 40 Km gefietst vandaag.
We eten Italiaanse Ravioli en genieten van de ondergaande zon. Op een kakelende buurvrouw na is het erg stil en donker op deze plek. Het is dan ook heerlijk om vroeg naar bed te gaan.

1. Martin:
    27 september 2023
    Kom dan snel terug naar Spanje, voor dat geld ben je hier bijna dronken. We genieten hier van een warme nazomer.
  2. Mary en Harry:
    28 september 2023
    Ja. Daar is het nog leuk om naar een terrasje te gaan 🍺