Vrijdag 29 september 2023 – Schoonheeten: Naar de rommelmarkt in Heeten.

29 september 2023 - Schoonheten, Nederland

We gaan rond negen uur uit bed. De regen maakt de voorruit van de camper nat en stopt dan gelukkig. We drinken koffie en fietsen dan naar Heeten. Vandaag gaan we naar de jaarlijkse rommelmarkt in het dorp. Het hele dorp is vandaag omgetoverd tot een reusachtig rommelmarkt. De bewoners hebben een jaar lang spullen verzameld die ze op deze dag kunnen verkopen. Het zijn echt spulletjes die achter uit schuurtjes een boven van zolders komen. Echte leuke spullen om tussen te snuffelen. We stallen onze fietsen aan de rand van het dorp en struinen urenlang tussen kraampjes en stalletjes naar leuke dingen.
Het is een heel gezellige bedoening. Wij komen Ans tegen. Ans en ik hebben samen veel massagecursussen gevolgd. Het is leuk om haar aan Mary voor te stellen en wat bij te kletsen.
Bij de oliebollenkraam eten we een oliebol met rozijnen. Voor de prijs waar ik als jongetje een hele zak voor kocht krijg je er nu één. Leve de Euro!
Net wanneer we de hele markt rond geweest zijn en we beer bij onze fietsen zijn begint het te sputteren. Snel fietsen we terug naar de camper.
We eten wat, drinken wat en doen onze standaarddingetjes. Reisverslag schrijven, Spaanse lesjes doen en mail een nieuws lezen.
Het weer blijft wisselvallig. In de verte staan wat reeën te grazen. We maken er en luie dag van. Lezen, eten en drinken. En gaan op tijd naar bed.