Donderdag 28 september 2023 - Schoonheten: Haarle, Holten en Nieuw Heeten.

28 september 2023 - Schoonheten, Nederland

Op het moment we ons vaste ochtendprogramma afgewerkt hebben is het buiten al lekker zonnig en warm. Heerlijk fietsweer dus stappen wij weer op de fiets. We fietsen naar Haarle. Bij de ‘De Enk’ bekijken we de herinnering aan de herberg die hier eeuwenlang heeft gestaan. Bij ‘De villa van Palthe’ houden we een korte pauze en maken wat foto’s. Bij ‘Helhuizen’ bekijken wij een gerestaureerde onderduikershut. Iets verderop staat een monument waar in de 2e Wereldoorlog meerdere mensen gefusilleerd werden. Nog iets verder is de Vagevuursweg en de Heksenweg. Duidelijk een lugubere omgeving hier. In Holten kopen we wat eten en drinken om te lunchen. Dat doe we op een bankje voor het Kruidvat.
Na we geluncht hebben fietsen we een hele mooie route naar Nieuw Heeten. Spandoeken geven aan dat dit dorp dit jaar 100 jaar bestaat. Vanaf hier is het nog maar een half uurtje fietsen om weer bij onze camper te komen. De zon schijnt nog volop dus zetten we onze stoelen buiten en genieten van de zon, een drankje en een hapje. We hebben 35 Km gefietst vandaag.
We blijven buiten zitten totdat de wolken de zon van ons afgepakt hebben. Ons avondeten gebruiken we binnen. En wel met alle vliegengordijnen dicht want naast vliegen zitten hier heel veel muggen. Afgelopen nacht hebben die ons erg gepest dus mogen die vandaag allemaal buiten blijven. We luisteren nog wat naar muziek, drinken nog wat en gaan weer met de kippen op stok.