Dinsdag 10 oktober 2023 - Wandeldag in Bippen.

10 oktober 2023 - Bippen, Duitsland

In Bippen staan we bij de kerk. Een kleine camperplek tussen de fysiotherapeut, de bank en de kerk. Ieder uur slaat de klok het juiste uur. En ieder half uur één keer. Ook ‘s-nachts. Voor ons niet storend. Vanmorgen is het al negen uur geweest wanneer we we opstaan. We werken ons vaste programma af. Ik bak broodjes voor onderweg. Voor vandaag staat er wandelen op het programma. Het is zonnig en warm. We wandelen langs vroegere visvijvers. Die zijn er volop in deze omgeving. Vroeger een bron van inkomsten in deze arme omgeving. Op de route liggen meerdere picknickplaatsen. Zelfs een aantal picknickhutten. Dat soort zaken zijn in Duitsland meestal prima geregeld. Op één van die plekken beginnen we aan onze broodjes. Verder gaat het naar de ‘hexentreppe’. Volgens het informatiebord was hier altijd al een trap. Gemaakt door en voor de heksen om naar hun dansplek beven op de heuvel te gaan. Nog van voor de tijd dat ze per bezem reisden.
Een paar picknickplaatsen verder houden we een langere stop. Een stel Finse motorrijders houdt ons gezelschap. We zitten heerlijk in het zonnetje. We lopen nog een uurtje voordat we weer terug bij de camper zijn. Dan hebben we ruim 10 Km gelopen.
Nadat we wat gedronken hebben lopen we naar K&K om aardappels, kip en paprika’s voor het avondeten te halen. Die gaan samen in onze Omnia oven. Op die manier bereiden we een heerlijke maaltijd.
De avond brengen we weer op de gebruikelijke wijze door. Wanneer we naar bed gaan voel ik wel dat we vandaag een aardige wandeling hebben gemaakt.