Maandag 9 oktober 2023 - Van Haselünne naar Bippen.

9 oktober 2023 - Bippen, Duitsland

Nadat we uit bed gekomen zijn drinken we koffie en doen we de rest van ons ochtendritueel. We brengen nog een bezoekje aan het het luxe toiletgebouw naast de camperplek. Twee hufterproof en gratis toiletten, waarvan één invalidentoilet. Na ieder gebruik wordt de toiletpot en de vloer geheel gereinigd en ontsmet. Er is warm water, een handendroger en toiletpapier. Om misbruik door zwervers te voorkomen opent de deur zich na 15 minuten automatisch. Een groot display telt terug vanaf 15 minuten zodat je ziet hoeveel minuten je nog over hebt.
Op de camperplek is een unit waarin je je toilet kunt legen en tegen betaling kan je water tappen. En dat alles gratis. Geen wonder dat dit een gewilde camperplek is!
We pakken alles in en vertrekken. Eerst even naar K&K om blikjes in te leveren en afbakbroodjes te kopen. Ze hebben een formaat wat prima in onze Omnia oven past. Ook kopen we ‘moorwasser’. De rest van de inkopen doen we bij de iets verderop gelegen Lidl.
Wanneer we de voorraad weer aangevuld hebben rijden we door naar de camperplek in Bippen. We zijn de enige camper daar. Het regent en blijft de hele dag regenen. Wij maken er een binnendag van. Muziek luisteren, lezen en leren. Mary maakt een afspraak voor haar theorie-examen en probeert alle regels in haar hoofd te stampen.
‘S-avonds eten we mini-pizza’s uit de Omnia en gaan op tijd naar bed.