Woensdag 11 oktober 2023 – Van Bippen naar Ankum.

11 oktober 2023 - Ankum, Duitsland

Ondanks dat het zonnetje al door begint te breken zijn we toch pas na negen uur uit bed. Het begint steeds later licht te worden in de ochtend. We doen ons vaste ochtendprogramma.
Dan pakken we alles in, zetten alles vast en rijden richting Berge. Na Berge gaan we op zoek naar wanderparkplats ‘Billkuhle’. Daar parkeren we onze camper en gaan vandaaruit wandelen. Naar de ‘Billkuhle’, een toegangspoort tot een verborgen wereld. Een prachtige wandeling langs krachtplekken, kleine beekjes en mysterieuze plekken. Een uurtje later zijn we weer terug bij de camper. Alleen is de zon ondertussen wel verdwenen. We rijden weer verder. Onderweg bezoeken we de Duivelssteen.
We rijden naar de camperplek in Ankum. Een uitstekende camperplek met elektriciteit, water en lozingsmogelijkheden.
Na een simpele lunch gaan we een appeltaart bakken in onze Omnia oven. Een uurtje later komt er een heerlijke appeltaart uit de oven!
We lopen even naar de naastgelegen DM en Lidl om wat boodschappen te doen. Nadat we terug zijn van het boodschappen doen is het gaan regenen. En het lijkt vandaag ook niet meer droog te worden. Daarom blijven we verder in de camper vandaag.
Voor ons avondeten gaan we weer met de Omnia aan de slag. We zijn er wel enthousiast over geworden! We maken een stoofpot van aardappels, gehakt, wortels, champignons, paprika’s, uien en knoflook. Heerlijk!
Voor de rest doen we geen spannende dingen meer vandaag.