Vrijdag 15 september 2023 - Van Vogelsang naar Hamont-Achel.

15 september 2023 - Hamont-Achel, België

We zijn tegen negen uur uit bed en drinken onze eerste kop koffie terwijl de zon de camper al lekker opwarmt. Een schaaltje vers fruit, een Spaanse les en een reisverslag en we zijn klaar voor vertrek.
We rijden eerst een paar kilometer tot we op een plek komen waar we een voldoende sterk 4G signaal hebben om de camperapp te kunnen gebruiken. Ik zie dat we binnen twee uur de camperplek in Hamont-Achel in België kunnen bereiken. Dat ligt redelijk op de route en brengt ons weer dichter bij Aadorp.
Het is een mooi landschap waar we doorheen rijden. Het lijkt vlak maar de hoogtemeter geeft steeds meer dan 400 meter aan. Zodra we de Limburgse grens naderen zakt de meter onder de 100 meter. We rijden een flink stuk door Nederland en komen via Budel in België. Op onze favoriete camperplek is nog één plek vrij. Één plek is gebruikt om een personenbus te parkeren en er staan twee campers.
We eten wraps en drinken koffie. Dan fietsen we naar Budel om een frietje te eten. Terwijl we zitten te eten maak ik een lijstje met routepunten om door de natuur naar ‘De Achelse Kluis’ te fietsen. We vinden een plekje op het terras en ik haal binnen een paar glazen tripel. We genieten van ons eerste terrasgevoel in deze reis. En we maken gebruik van het aanwezige WiFi netwerk om onze telefoons te updaten.
Voor we verder fietsen bezoeken we nog even de abdijwinkel. Dat is een teleurstelling. De winkel is flink kleiner geworden en de prijzen flink hoger! Een flesje Achels bruin kost nu 1,70 €, een jaar geleden 1,10 €. Teleurgesteld fietsen we verder naar het volgende knooppunt.
We fietsen een aantal kilometers over de voormalige spoorlijn tussen Eindhoven en Hasselt. We bezoeken een Mariakapel. Via Achel komen we terug op de camperplek. We hebben ongeveer 25 Km gefietst. De twee andere campers zijn vertrokken.
Vandaag eten we gebakken garnalen. We zitten nog een poosje te praten en te lezen en gaan dan naar bed.

P.s. Dit is de reden van de prijsverhoging.