Zaterdag 16 september 2023 - Van Hamont-Achel naar Sint Oedenrode.

16 september 2023 - Sint-Oedenrode, Nederland

Ook vanmorgen heet de zon ons al welkom wanneer we rond negen uur uit bed komen. We drinken koffie en eten ons fruit. Ook de Spaanse lessen vergeten we niet. Ik maak een reisverslag. We pakken alles in en vertrekken. Binnen tien minuten hebben we België verlaten en zijn we terug in Nederland.
We rijden naar de camperplek in Eindhoven. Een grote mix-parking aan de rand van de stad. Met maar één in- en uitgang leren we. En daar is het toegangssysteem van defect. Er staan twee auto’s voor ons. Het display boven de slagboom geeft ‘vol’ aan. De dame in de eerste auto verteld dat ze er al meer dan een kwartier staat en al meerdere keren gebeld heeft. We zien dat er nog plek genoeg is. Daar blijven we niet op wachten en rijden door naar de camperplek in Schijndel. Daarbij komen we door Sint-Oedenrode en ik herinner mij dat daar ook een aardige camperplek is. Daar zijn 3 van de 3 plekken nog vrij en besluiten we om daar te blijven.
We drinken nog koffie en gaan daarna een fietstocht maken. Maar eerst rijden we langs de VVV om een parkeervichnet te kopen voor 5 €. Het is prachtig weer! Op onze fietstocht komen we bij het station van Liempde. Hier liep het ‘Duitse lijntje’. We maken er wat foto’s.
In Schijndel stallen we onze fietsen en bezoeken de weekmarkt. Op een terrasje eten we een patatje. We wandelen de markt verder over en halen onze fietsen weer op. We kijken even op de camperplek. Ook plek genoeg.
We rijden terug richting Sint Oedenrode. Onderweg bezoeken we de gigantische winkel van ‘De Wit’. Naast Obelink één van de grootste camping winkels in Nederland. We maken de route af en komen terug bij de camper. We hebben ruim 26 Km gefietst.
Het is nog steeds prachtig weer. We zetten de stoelen buiten en gaan in de schaduw zitten. Aan het begin van de avond pakken we alles in en gaan naar binnen. Kort daarna begint het te regenen. Was dit de laatste zonnige dag van deze vakantie. Wij hebben in ieder geval ontzettend mazzel gehad met het weer gedurende deze reis.