Woensdag 13 september 2023 - Deudesfeld.

13 september 2023 - Schleiden, Duitsland

Wanneer we rond negen uur uit bed komen is het al lekker warm in de camper. De lucht toont een mix van wolken en blauwe gedeeltes. We volgen ons vaste ochtendpatroon. Daarna zet ik wat opnames in elkaar van de routes die we de afgelopen dagen hebben gereden.
Buienradar geeft aan dat het hier vandaag droog zal blijven en op het informatiebord naast de camper zien we een leuke wandelroute om het dorp. We pakken onze rugzakken in en gaan op stap. De route gaat eerst door het dorpje. Al direct na het dorp wijken we van de route af om een Mariakapel te bezoeken. Ernaast ligt een prachtige sportaccomadtie met voetbalvelden en een indrukwekkende kantine. Bijzonder dat in Duitsland kleine gemeentes dit kunnen realiseren!
De route die we volgen heet ‘De panorama route’. Op een bankje houden we een korte snackpauze. Wanneer we later verder lopen snoepen we van hele zoete bramen langs de bosweg.
We lopen langs een maïsgele en horen vreemde geluiden. Wilde dieren of een verliefd stel? We gaan het niet verder uitzoeken en vervolgen onze weg. Verderop komen we langs een bron die het dorp jarenlang van water heeft voorzien. Nu is het dorp aangesloten op de regionale watervoorziening. Het zal er niet goedkoper van zijn geworden. Maar ja, de vooruitgang kan je niet tegenhouden.
We komen terug in het dorp en lopen terug naar de camper.
De rest van de dag doen we geen vermeldingswaardige dingen meer. We genieten met elkaar, eten en drinken wat en gaan niet te laat slapen. Het lijkt wel vakantie.