Dinsdag 2 augustus 2022 – Laar: Op de fiets naar Emlichheim en Coevorden.

2 augustus 2022 - Laar, Duitsland

We worden rond half negen wakker. Door de ramen en het dakluik zien we een blauwe lucht met hier en daar een wolkje. Even later gaan we uit bed en zetten koffie. Mary maakt smoothies van vers fruit en ik maak heet reisverslag van de vorige dag.
Het weer nodigt uit om te gaan fietsen. We nemen de tijd om alles bij elkaar te zoeken wat we mee willen nemen. Ik vouw een kaart in het venster van stuurtas en zet de GPS aan.
We fietsen langs de molen over het fietspad langs de Vecht. Het fietspad meandert met de Vecht mee. Na een paar kilometer steken we met een handveer de rivier over en vervolgen onze route langs de rivier. Enige kilometers verder steken we met een brug de rivier weer over en rijden verder naar Emlichheim. We willen lunchen bij de slager maar helaas heeft hij nu zomervakantie. Daarom gaan we door naar de ‘Asia Bistro’ en bestellen een loempia. Ze zijn kleiner dan de loempia’s in Nederland maar gelukkig krijgen we er ieders twee. We fietsen naar de camperplek om daar de Wifi even te gebruiken om foto’s te uploaden. Ik praat met de bewoners van een van de campers. Ze komen net terug van een fietstocht naar Coevorden. Ze komen uit Coesfeld. We wisselen wat informatie uit over camperplekken in de grensstreek.
Dan gaan we naar de Aldi om onze lege Duitse blikjes in te leveren. En kopen een pak rode wijn van 3 liter voor 3,49 Euro! We zijn benieuwd hoe die zal smaken. In Nederland zouden we daar minstens 8 Euro voor kwijt zijn!
We fietsen verder in noordelijke richting en zien rijkgevulde bramenstruiken langs de weg. Tijd voor ons vitaminerijke toetje. Hierna fietsen we verder langs het Picardiekanaal naar Coevorden. We wandelen wat door de stad. Bij de VVV koop ik een kaart van de omgeving met de laatste knooppunt-nummers erop. Ik ben benieuwd naar de camperplek hier in Coevorden dus daar gaan we ook even kijken. Geen verkeerde plek maar 10 Euro per nacht is wat aan de hoge kant. We kijken of Xenox nog pakken met Irish koffie heeft maar net als Hardenberg zijn die pakken ook hier niet te vinden. We lopen nog wat door de stad en fietsen via Holthone terug naar onze camperplek in Laar.
Ook vandaag gaat de BBQ weer aan. Dit keer bakken we kipshoarma en gehaktballen.
We blijven buiten zitten tot nadat de zon ondergegaan is. Dan nemen binnen nog een drankje en gaan naar bed nadat we wat vliegen omgebracht hebben. Weer een heerlijke dag!