Woensdag 3 augustus 2020 – Laar: Relaxen bij de camper.

3 augustus 2022 - Laar, Duitsland

Het voordeel van een camperplek nabij kerkklokken is dat je niet op je horloge hoeft te kijken hoe laat het is. Het kleine dorpje Laar heeft zelfs 2 kerken met luidende klokken. De klokken luiden op het volgende patroon: x uur 15 1 keer, x uur 30, 2 keer en x uur 45, 3 keer. Op het volle uur luiden de klokken 4 keer gevolgd door het aantal uren.
We worden om 8:15 wakker. Omdat we het luiden van 8:00 uur gemist hebben weten we dus dat het x uur 15 is. Dus moeten we alsnog op het horloge kijken om de juiste tijd te ontdekken. We blijven nog even liggen om langzaam wakker te worden. Dan beginnen we de dag met ons vaste ritueel met koffie zetten en een reisverhaal schrijven. Mary heeft daar een nieuwe stap aan toegevoegd: Een smoothie maken!
De dag begint frisjes maar de temperatuur loopt al snel omhoog. We blijven vandaag grotendeels bij de camper. We houden ons bezig met allerlei doe-dingetjes. Batterijen opladen, voorraad bakken controleren, de hoes van de BBQ plakken en zo. Ook testen we de zonneluifel die we een paar weken geleden bij Obelink hebben gekocht. En dat alles in rustig tempo met veel pauzes.
Na vier uur fietsen we even naar Coevorden om wat boodschappen te doen. Onderweg doen we ons nog even tegoed aan de bramen die langs de weg groeien. We bezoeken de Aldi en Lidl om wat boodschappen te doen om te kunnen BBQ-en. Heen en terug blijken we toch nog iets meer dan 20 Km gefietst te hebben.
Rond acht uur wanneer de warmte een beetje weg is gaat de BBQ aan. Vandaag hebben we grote garnalen op de BBQ samen met paprika. En dit keer zelfs met stokbrood en sla. Ja, we leren het nog wel.
Nadat we van dit alles genoten hebben blijven we nog een poos buiten zitten. Groepen ganzen vliegen luid lawaai makend over ons heen terwijl de zon achter de horizon verdwijnt. Ja, dat is echt genieten zo.

1. Jur:
    4 augustus 2022