Dinsdag 28 maart 2023 - Bernia: An other day in Paradise.

28 maart 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

Uit bed, een kop koffie, een schaaltje fruit en een smoothie. Wat een heerlijk leven!
Op de weerapp zie ik dat het in Aadorp vier graden is. Daar moet je dus nog handschoenen aan op de fiets! Raar hoor terwijl hier bijna bloot aan het ontbijt zitten.
Ik wil vandaag vliegen met de drone. En wel met de iPad in plaats van de telefoon. Omdat ik dan een veel groter beeld heb. Goed bedacht toch? De iPad past alleen maar in ‘portred mode’ in de besturing van de drone. Maar als ik het programma voor het besturen van de drone start gaat het programma standaard in ‘landscape mode’. Want zo gebruik je het op een telefoon. Dus gewoon even zoeken waar je dat in kan stellen. Op de iPad? In het programma zelf? Ik lees de manual, kijk filmpjes op YouTube en zoek op Internet. Bijna twee uur later kom ik tot de conclusie dat het niet kan. Maar nog steeds vind ik het goed bedacht. Ondertussen is het harder gaan waaien en ik maak een korte vlucht. Liever geen risico lopen op een crash.
Wat later gaan we nog op jacht naar een ‘geocache’. Ook deze is snel gevonden. We schrijven onze naam en de datum van de vondst op de logrol en verstoppen hem weer netjes. Terug bij de camper bevestigen wij de vondst op de website.
In de middag beginnen wolken over de bergrug van de Bernia te vallen. Een indrukwekkend gezicht. De wind wordt frisser en we gaan in de luwte van de camper zitten.
Iets verderop zetten een paar Spaanse dames hun tentje op en maken een vuurtje naast hun tent. Ik vind het niet zo slim naast een kunststof tent.
Vandaag is het weer tijd voor een barbecue. We bakken buikspek, worstje en de resten kip van gisteren en eten het in de camper op. Het begint weer snel fris te worden zodra de zon ons heeft verlaten.
Wanneer we ‘s-avonds weer naar bed gaan kijken we weer terug op een heerlijke dag in de natuur.