Vrijdag 21 april 2023 - Van Fons sur Lussan via Barjac naar Banne.

21 april 2023 - Banne, Frankrijk

Vandaag zijn we ook al weer op tijd uit bed. We willen naar de markt in Barjac. Daar willen we op tijd zijn omdat er niet zoveel parkeerplaatsen zijn waar we met onze camper kunnen parkeren. Veel parkeerplaatsen zijn te kort of hebben een hoogtebalk van twee meter.
Nadat we koffie hebben gedronken vertrekken we. Het is maar een half uurtje rijden. Een tocht door de bergen en bossen.
We hebben geluk en vinden een parkeerplek dicht bij het centrum van Barjac. Voor we naar de markt lopen drinken we eerst nog een kop koffie. We gaan even naar een Pharmacy om dingen voor Mary te kopen.
De markt is niet zo uitgebreid dan in het zomerseizoen. Er worden veel locale groenten en fruit verkocht en die zijn nu nog niet rijp natuurlijk. En er zijn minder toeristen nu. De prijzen hier op de markt zijn niet aantrekkelijk. Het is hier erg duur geworden. We kopen wat groenten en lopen dan terug naar de camper. Voor we wegrijden doen we nog even wat boodschappen bij de supermarkt aan de overkant.
We stellen de camperplek van Banne in als einddoel voor vandaag. Daar zijn we al binnen een half uur. Er is plek genoeg en we kiezen een plek met mooi uitzicht op ruïne van het kasteel aan de overkant. We nemen de tijd om een sandwich te eten en koffie te drinken.
‘S-middags wandelen we even naar de ruïne. We vinden het koud. Toch is het nog 20 graden. We moeten wel weer aan deze temperaturen wennen!