Donderdag 2 september 2021 – Fons-sur-Lussan.

2 september 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Hier in Fons-sur-Lussan kan ik weer gewekt worden door het geluid van de kerkklokken. Vanmorgen hoor ik de klok 7:00 uur slaan, denk ik. Wanneer ik echter bij het geluid van half acht mijn bed verlaat blijkt het al half negen te zijn. Niet goed geteld dus.
Ik zet koffie en maak mijn reisverslag. Er zijn wat mails en daar ga ik ook antwoord op geven. Ik maak een praatje met mijn Vlaamssprekende buurman. Hij vertelt me dat er voor vandaag regen wordt verwacht. In de loop van de middag verschijnen er inderdaad wat wolken maar de voorspelde regen blijft uit.
Ik begin aan mijn laatste tijdschrift wat ik meegenomen heb. Elector, een blad die ik op de LTS ook al las. In een artikel lees ik dat het blad al bijna 60 jaar bestaat, maar wel onder verschillende namen. In mijn jeugd heette het Elektuur.
Ik laad de accu van mijn fiets op. Al direct geeft de lader aan dat de accu vol is. Een paar uur later doe ik de accu in de fiets en kan de fiets zelfs aanzetten. Het display geeft echter aan dat de accu leeg is. Ik fiets een rondje om en door het dorp. Ik heb wel ondersteuning. Ik kan de ondersteuning van 1 tot 5 schakelen maar merk dat de ondersteuning steeds op het laagste niveau blijft. Terug bij de camper zet ik de fiets meerdere keren aan en uit en deze blijft ook steeds in en uit schakelen. Een paar uur later lukt dat niet meer terwijl de accu nog steeds aangeeft vol geladen te zijn. Er is dus iets wat niet helemaal stuk is maar in de war is. Software?
Rondom de camperplek staan heel veel braamstruiken die volop vol bramen zitten. Regelmatig loop ik er even naar toe om een handjevol te eten. Ze zijn niet groot maar wel heerlijk zoet. Lekker zo van de struik!
Mijn laatste vleesvoorraad uit de koelkast zijn worstjes. Die gaan op de barbecue als avondeten.
En ook vanavond kan ik weer heerlijk lang buiten zitten.