Zaterdag 4 september 2021 – Fons-sur-Lussan.

4 september 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Wanneer ik vanmorgen wakker word zie ik nog een paar flarden wolken door het dakvenster voorbijdrijven. Het loopt al tegen half negen wanneer ik uit bed ga. Op mijn gemak zet ik koffie. Daarna maak ik mijn reisverslag. Het duurt even voordat ik mijn reisverslag kan publiceren. De 4G verbinding van mijn telefoon die ik als hotspot gebruik is heel erg traag vandaag.
Ik loop naar de kruidenier in het dorp om wat boodschappen de doen. Karbonade en worstjes voor op de barbecue, een paar flessen melk en een paar flesjes traditioneel gebrouwen bier. En bij uitzondering een rol Pringles. Ha, omdat heet weekend is.
Ik doe me tegoed aan de heerlijke bramen die volop om de camperplek staan. Ze zijn niet groot maar heerlijk zoet. En er worden er iedere dag meer rijp.
’s-Middags maak ik veel filmopnames in Fons-sur-Lussan. Ik wil een filmpje maken van 10 tot 15 minuten en mijn ervaring heeft me geleerd dat ik dan wel minstens het drie tot vier-voudige voor aan ‘shots’ moet hebben. Terug bij de camper zet ik de films op een harde schijf en bekijk ze allemaal. Ik ben er tevreden mee en begin te bedenken in welke volgorde ik ze zal monteren.
Zoals te verwachten bestaat het avondeten vanavond uit Karbonades en worstjes van de gril. Met een heerlijk glas bruin bier erbij. En als toetje verse bramen.
Tot laat in de avond is het heerlijk warm. Ondanks dat de zon al lang achter het dorp verdwenen is is het nog steeds heerlijk om buiten te blijven zitten. Voor morgen wordt zelfs 31 graden voorspeld. Nou, dat hoeft om mij ook weer niet. Ik zie dat het de komende week ook aangenaam warm wordt rond Aadorp. Fijn voor iedereen daar. Want voor je het weet is de zomer voorbij.
Weer een heerlijk ontspannen dag waar ik weer volop van heb genoten!