Zondag 5 september 2021 – Fons-sur-Lussan.

5 september 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Mijn vaste ochtendritueel. Rond acht uur uit bed, koffiezetten en het verslag van de vorige dag schrijven. Ook vandaag is het Internet weer ontzettend traag. Ik denk dat er gedurende het weekend hier in het dorp meer mensen van het G4 Internet gebruik maken dan door de week en dat daardoor alle bandbreedte opgebruikt wordt.
Ook vandaag is het weer prachtig weer. Heerlijk om een wandeling door de natuur te maken. Rondom Fons-sur-Lussan is ook het terrassenlandschap nog goed te herkennen. Op veel plaatsen zijn de muurtjes nog geheel intact. Op veel plaatsen is er niet meer dan een randje puin van over. Ik zit een poos in de schaduw van een grote eik. Er zit geen lint omheen dus zullen er geen eikenprocessierupsen in zitten. Ik geniet van de rust en het uitzicht over dit oude rivierdal. De ‘Valat du Clédas’ heet de rivier volgens mijn kaart. Maar nu zit er geen water in.
Ik maak wat filmpjes hier in de natuur. Altijd leuk om terug te kijken in koudere tijden.
Met en grote boog loop ik weer terug naar de camper. Vanuit de verte zie ik dat ik nieuwe buren heb gekregen. Wanneer ik op de camperplek aankom zitten ze gezellig onder een boom achter hun camper te eten.
Ik ga onder een boom voor de camper zitten. Daar waait het net iets meer dan onder mijn luifel. Het is 31 graden. Ik bekijk de filmpjes die ik heb gemaakt. Een leuke impressie van mijn trektocht van vandaag.
Aan het einde van de middag ga ik aardappels schillen. En die bakken op de bakplaat van de barbecue. Een paar worstjes erbij en een karbonade en ik heb een feestelijk maal.
’s-Avonds pak ik alvast wat. Van mijn spullen in. Morgen wil ik weer een eindje verder.