Zondag 11 juli 2021 – Van Aadorp naar Pronsfeld.

11 juli 2021 - Pronsfeld, Duitsland

Vandaag ga ik beginnen aan een nieuwe reis. Wanneer het kan zou ik graag naar Spanje gaan om mijn zoon Martin en zijn vrouw Daniëlle te bezoeken. Want het is al veel te lang geleden dat ik hen heb ontmoet! Mijn plan is om stap voor stap naar het zuiden te gaan en gewoon te zien wat er mogelijk is.

Ik ben al voor 7:00 uur uit bed. Door mijn ontspannen levenswijze en mijn leeftijd merk ik dat ik veel minder slaap nodig heb dan vroeger. Dat vind ik helemaal niet erg.
Ik begin met het inschakelen van de koelkast van de camper. Dan de wasmachine en de vaatwasser uitruimen. Met mijn lijstje in de hand zoek ik de laatste spulletjes bij elkaar die mee moeten in de camper. Dit alles regelmatig onderbroken door een pauze met een grote kop koffie.
Ik ga nog even de tuin in om mijn buxusstruiken met gif te spuiten om te voorkomen dat de rupsen van de buxusmot alle bladeren opeten en er bij thuiskomst alleen nog maar kale stengels staan. Scharreltje, mijn robotmaaier, zal voor het grasveld zorgen.
Tenslotte zet ik de inhoud van mijn koelkast in huis in de koelkast van de camper. Dan ga ik mee nog even scheren en douchen om glad en fris te kunnen vertrekken.
Het is inmiddels half twaalf geworden wanneer ik in de camper stap. Ik zwaai nog even naar buurman Willem en vertrek. Op naar een nieuw avontuur.
Het doel voor vandaag is Pronsfeld in de Duitse Eifel. Ik ben daar een jaar geleden ook geweest. Het is een fijne camperplek en snel bereikbaar vanaf de snelweg.
De reis gaat vrij vlot. Op zondag zijn er geen vrachtwagens op de Duitse autobanen. Tijdens het eerste deel van de reis is het erg bewolkt een valt er zelfs nog een spatje regen. Naarmate ik verder naar het zuiden rij wordt het steeds zonniger. Rond 16:00 uur ben ik op de camperplek van Pronsveld. Plek genoeg en ik zoek een beschut plekje uit tegen de bosrand. Rond 19:00 uur komt en vriendelijke man uit het dorp het stageld á 7,00 Euro innen. Ik open een maaltijdsalade en snij er wat plakken gedroogde Spaanse ham bij af om al vast in Spaanse sferen te komen.

Ik heb gemerkt dat mijn route tracker niet werkt in Duitsland. Ik ga de komende dagen uitzoeken waardoor dit komt. Misschien werkt de roaming van de ingebouwde SIM kaart niet of heeft Duitsland geen 2G netwerk?