Zondag 19 december 2021 – Van Bippen naar Aadorp.

19 december 2021 - Aadorp, Nederland

Om 7:00 uur slaat de kerkklok 7 keer. En ook vandaag een paar minuten hierna weer een vijf minuten lange toegift. Ik slaap verder tot het licht is en ga dan uit bed. Tijd voor koffie en verslag tikken. Om kwart over negen beginnen de klokken een kwartier lang te luiden. Dit keer om de bewoners uit te nodigen voor de dienst van 9:30. Er komen zo’n 10 auto’s op de parkeerplaats staan. Verder komen er nog wat mensen lopend en op de fiets. Van achter mijn laptop zie ik het rustig aan. Vijfendertig minuten later komt iedereen weer naar buiten. Sommigen blijven nog een poosje staan praten. Ik vind het een gezellig tafereel op deze zondagmorgen.
Het wordt vandaag een regenachtige dag. Ik had nog willen wandelen maar wil dat niet in de regen. Daarom maak ik me klaar voor de terugreis. Ik ga afwassen, inpakken en de losse spulletjes vastzetten.
Ik rij binnendoor richting Lingen. Wat een prachtig landschap! Hier ga ik zeker nog vaker naar toe.
Tussen Lingen en Nordhorn doe ik de dieseltank nog even vol. De diesel is hier ruim 10 cent voordeliger dan in Nederland. Dus met de 60 liter die ik tank scheelt het toch 6 Euro. Mooi meegenomen. In Uelsen rij ik naar de camperplek om de vuilwatertank leeg te laten lopen en de toiletcassette te legen en reinigen. Daar hebben ze daar goede voorzieningen voor en dan hoef ik dat thuis niet te doen.
Tussen Tubbergen en Geesteren doe ik de LPG tanks weer vol. Daarmee ben ik weer geladen voor de volgende reis.
Thuis pak ik de camper uit en zet de kachel aan. Met een glas glühwein kijk ik terug op een hele mooie trip!