Donderdag 11 Juni 2020 – Via Uelsen naar Laar.

11 juni 2020 - Laar, Duitsland

Om 8:00 uur al een massage cliënt. Dus om 7:00 uur uit bed om alles voor te bereiden. Maar wel een mooie stok achter de deur om op tijd op te staan.
Om 9:30 klaar met de massage. Doucheruimte schoonmaken, handdoeken in de wasmachine. Tijd om alles wat mee moet in de camper te zetten. Tegen 11:30 is dat en de was klaar. De was nog even in de droger en de watertank van de camper vullen.
Rond 12:00 uur is alles klaar om te vertrekken. Ik ga (proberen) naar Duitsland te gaan alhoewel de Nederlands-Duitse grens pas officieel op 15 Juni opengaat.
In Geesteren koop ik nog even toastjes. Die verkopen ze niet in Duitsland.
Tussen Mander en Getelo ga ik probleemloos de grens over. Bij Lidl in Uelsen lever ik mijn lege bierblikjes in. Van het statiegeld koop ik een paar flessen bio wijn. Kan dit omdat de bio-wijn zo goedkoop is of omdat ik zoveel blikjes had? The mysterie of life…..
Op de camperplek in Uelsen zijn de helft van de plekken afgesloten i.v.m. de Corona maatregelen. In Duitsland komt Corona namelijk alleen maar voor op de oneven camperplekken. Helaas zijn de even plekken allemaal bezet en moet ik op zoek naar een andere camperplek. Die vind ik een half uurtje verder in Laar. Het dorpje waar de Vecht Duitsland verlaat en Nederland binnen stroomt. Hier zijn nog 4 (even) plekken vrij en kan ik een prima plek uitzoeken voor het komend weekend.
Ik heb een mini videocamera gekocht (ActionCam) en wil daar vanmiddag mijn eerste testjes me doen. Ik fiets een eind langs de Vecht (en terug) om wat van de mogelijkheden te proberen. Halverwege mijn route steek ik de Vecht over bij een klein zelfbedieningspondje. Ik maak leuke opnames. En ik zie mijn dilemma. Hoe krijg ik die filmpjes op mijn weblog zonder Wifi? Via mijn telefoon ben ik op 1 dag door mijn bundel heen….
De avond breng ik voor en in de camper door. Reisverslag maken. Wat lekkers te eten maken. En wat knutselen met mijn filmpjes.
De komende dagen hoop ik hier verder mee te komen.