Maandag 15 Juni 2020 – Van Laar naar Emlichheim (via Coevorden).

15 juni 2020 - Emlichheim, Duitsland

Om 8:00 uur hoor ik de kerkklokken van Laar 8 keer slaan. Ik blijf nog even lekker liggen en rond 8:30 vind ik het tijd om op te staan. Vanmorgen een eenvoudig ontbijt met koffie, smoothie en fruit. En natuurlijk maak ik een reisverslag van de vorige dag.
Vandaag wil ik eerst naar een Nederlandse Lidl. Daar zijn vanaf vandaag metaal zelftappers in de aanbieding.
Ik zet de fiets weer op het rek, pak alles in en/of zet het vast. Ik reken de camperplek af door 20 Euro voor 4 nachten in een enveloppe te doen en deze in een brievenbus te stoppen.
Dan rij ik naar Coevorden waar de dichtstbijzijnde Lidl is. Ik heb geluk. Er is nog net 1 doosje met zelftappers! Fijn dat ze die bewaard hebben.
In Coevorden zie ik nog een heel mooi oud stationsgebouw van de DSM. Er is een makelaarskantoor van gemaakt. Dat soort dingen maakt me blij!
Vanuit Coevorden rij ik naar Emlichheim. Voor ik naar de camperplek rij ga ik eerst de camper nog even wassen. Ik weet er een wasplaats voor bussen waar je snel en voordelig de camper kan wassen.
Op de camperplek staan al 2 campers. Voor mij is er een ruime plek in de hoek beschikbaar. Met een eigen gazonnetje. Mooi plekje!
Ik zie op mijn telefoon dat ik hier zelfs WIFI heb. Ik kan nu dus ook mijn zelfgemaakte filmpjes op mijn reisblog zetten! Daar begin ik direct mee. Deze zijn nu te zien op deze reisblog. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
In de loop van de middag ga ik nog een stukje fietsen. Ik volg een spoorlijn die laat zien dat er nog regelmatig treinen overheen gaan. Die loopt naar een gigantisch groot bedrijf. Het lijkt een olieraffinaderij of zo. Wat natuurlijk goed zou kunnen omdat hier rond Emlichheim nog volop olie en gas uit de grond wordt gehaald. Het blijkt echter om een voedingsmiddelen bedrijf te gaan. Emsland-Stärke
Ik fiets een eind langs het kanaal Coevorden-Piccardie, daarna richting Ringe. Bij een meertje in het bos luister ik naar de kikkers en kijk naar hele grote vissen. Ik drink een blikje Radler en maak een filmpje.
Terug bij de camper krijg ik bezoek van een aardige dame. Ze is benieuwd hoe een buscamper ingericht is en ik geef haar een rondleiding met uitleg van de camper. Leuk!
Alhoewel de lucht er dreigend uitziet blijft het droog. En warm.
Zo geniet ik van een zwoele avond in de camper en kijk alweer terug op een mooie dag.