Donderdag 27 januari 2022 – Hasselt.

27 januari 2022 - Hasselt, Nederland

We worden tegen negen uur wakker en blijven nog een poosje tegen elkaar liggen. Ik ga koffiezetten en mijn reisverslag intikken. Mary blijft nog een poosje in bed nagenieten.
We gaan samen ontbijten. Buiten regent het nog een beetje. We gaan wat zitten praten en lezen.
Ondertussen is het gestopt met regenen. Rond 14:30 gaan we wandelen. Er staat een koude wind. Eerst lopen we door het park. Er staan een aantal volières waar pluimvee en vogels zitten. Een parkiet en wat zebravinken doen een wedstrijd wie de meeste herrie kan maken. Een eindje verder bekijken we twee oude kalkovens. Een jaar geleden liep ik hier alleen omheen. Nu gezellig met ons tweeën.
We lopen een rondje om de nieuwbouwwijk van Hasselt. Prachtige huizen met uitzicht over de ondergelopen weilanden waarin zich veel watervogels bevinden. We lopen terug naar het centrum. Bij de Boni doen we wat boodschappen. Met een zware tas met rode wijn en bruin bier lopen we terug naar de camper. We zijn toch bijna 2 uur onderweg geweest. Mary gaat nog even genieten van een koude douche. Knap hoor!
We maken een zak tortilla chips open met een potje tortilla-saus. Met een biertje en een wijntje maken we er ons eigen feestje van. Een kaarsje maakt de feestvreugde compleet.
Zo zitten we tot ver in de avond te lezen en te praten. We mijmeren over onze toekomst. En genieten van ons samenzijn.