Woensdag 26 januari 2022 – Van Zwolle naar Hasselt.

26 januari 2022 - Hasselt, Nederland

Rond acht uur worden we wakker en horen kinderen langs de camper rennen. Ze worden naar de school “Aquamarijn” gebracht tegenover de camperplek aan de Turfmarkt. Het is nog schemerig en wij blijven nog een poosje in bed liggen. Iets na negenen ga ik uit bed en koop een parkeerticket bij de automaat. De vorige is om 9:00 uur afgelopen en wij willen nog een paar uurtjes blijven voor we vertrekken.
Mary blijft nog een kwartiertje in bed liggen en ik zet koffie. Ik tik het reisverslag in en laat het aan Mary lezen om de laatste spelfouten te verwijderen. We genieten van een paar koppen koffie. Dan pakken we alles in om verder te gaan. Het doel voor vandaag is de camperplek in Hasselt. Binnen een half uur hebben we die bereikt. Daar gaan we eerste de toiletcassette legen en reinigen en de watertank vullen. We zetten de camper tegen de kade van ‘Het Zwarte Water’ zodat we een mooi uitzicht over het water hebben.
We nemen nog een kop koffie en eten ieders twee zoute haringen als lunch. Ik zet een grote thermoskan kruidenthee. Hierna lopen we door het historische centrum van Hasselt. Ook hier in Hasselt bezoeken we een kringloopwinkel waar ik een paar boeken koop. Dan gaan we naar de Jumbo om wat boodschappen te doen. Wanneer we daar weer naar buiten gaan begint het te motregenen. Daarom lopen we maar direct terug naar de camper.
Op de camperplek zijn keurige douches en Mary gaat daar uitgebreid gebruik van maken. Fris geurend keert ze terug in de camper. Ik laat Mary zien hoe mijn E-reader werkt. We gaan wat zitten lezen en kijken naar voorbijvarende schepen.
We hebben een bak nasi gekocht bij de Jumbo en gaan die bakken. Er is nog wat nasi Rames van gisteren over en die gaat er doorheen. We maken gehaktballetjes met pindasaus en bakken een paar eieren. Zo stellen we een heerlijke maaltijd samen waar we beiden fijn van genieten. We doen de afwas en gaan weer lezen en praten. Buiten waait de wind om de camper. Binnen genieten we van elkaar. Het was weer een fijne dag.