Vrijdag 28 januari 2022 – Van Hasselt naar Tynaarlo.

28 januari 2022 - Tynaarlo, Nederland

Vanmorgen gaan we rond negen uur uit bed. Ik zet koffie en samen nemen we onze eerste kop koffie. Dan gaan we ons douchen in de super schone douches op deze camperplek. Mary een koude douche. Ik ben niet zo stoer en geniet van een hete douche.
Daarna ruimen we samen alles op en pakken we alles weer in. We rijden naar de loosplek en laten de vuilwatertank in de vuilwatergoot leeglopen. Mary maakt de toiletcassette leeg en schoon. Nadat we onze handen gewassen hebben doet ze de friswatertank vol. Bij de automaat rekenen we ons verblijf van de afgelopen twee dagen af. Eerst gaan we daarna naar een naastgelegen tankstation om LPG te tanken.
Via Zwartsluis rijden we richting Giethoorn. Op een parkeerplaats aan het water genieten we van ons verlate ontbijt. Dan rijden we via Giethoorn, Steenwijk, Havelte naar Smilde. Daar doen we boodschappen bij de Aldi.
In Assen zoeken we een parkeerplaats nabij het centrum. Voor we de stad inlopen gaan we lunchen. Al snel hebben we een hele grote kringloopwinkel gevonden. Voor 3 Euro koop ik een hele stapel boeken. 2 huizen verderop is nog een kleine kringloopwinkel die we ook met een bezoek vereren. Even verderop, bij Bever, koop ik een paar nieuwe schoenen voor dagelijks gebruik. We wandelen nog een rondje door de binnenstad voordat het parkeerticket om 16:27 afgelopen is.
Dan rijden we naar Tynaarlo om mijn zoon Rob, zijn vrouw Barbara en mijn kleinzoon Erwin te bezoeken. Het is een verrassing voor hen dat ik niet alleen kom maar mijn vriendin Mary meegenomen heb. Erwin is groot geworden sinds ik hem de laatste keer heb gezien. Erwin en Mary kunnen het al snel goed met elkaar vinden.
Rob en Erwin maken bami voor ons. Het is gezellig eten zo met ons vijven. Na de bami genieten we van ijs als toetje. Vooral Erwin geniet daar heel erg van.
We kijken vakantiefoto’s van hun camperreis door Spanje. Nadat Erwin naar bed is gebracht gaan we genieten in de sauna. Mary wint de wedstrijd wie het langste in de sauna kan blijven. We zitten gezellig nog wat te praten voordat we naar bed gaan.
Het was weer een super dag!