Dinsdag 25 januari 2022 – Zwolle.

25 januari 2022 - Zwolle, Nederland

Het is al negen uur geweest wanneer we op deze grijze morgen uit bed gaan. Mary wil graag leren hoe je een parkeerticket uit een automaat haalt. Ze heeft geen auto dus dat is nieuw voor haar. Het wijst zich vanzelf en na betaling van 6 Euro mogen wij onze volgende 24 uur op de Turfmarkt doorbrengen.
Ik zet koffie en type het reisverslag. Het ontbijt bestaat vandaag uit krentenbollen, koffie en een smoothie. Mary bestudeerd de boeken over geneeskrachtige kruiden en maakt aantekeningen. Het doet mij goed haar zo geïnteresseerd bezig te zien. Ondertussen probeer ik ‘Spotify-Duo’ op Mary’s telefoon aan het werk te krijgen. Een klus die me meer tijd kost dan dat zou moeten voor zo’n eenvoudige iets. Een uur en veel herinstallaties later lukt het me eindelijk! Even later klinken er weer Oegandese klanken uit de Bluetooth speaker.
We pakken drinken en snacks in de rugzak als voorbereiding voor een wandeling. Het is grijs en koud weer maar droog. We lopen richting station en vandaar naar de westelijke buitenrand van Zwolle. Langs de spoorlijn van Zwolle naar Amersfoort bereiken we de dijk van de IJssel. Via een tunneltje onder de spoorlijn wandelen we naar ‘Het nieuwe Werk’. Een oude verdedigingslinie om de vijand uit Zwolle te weren. We maken wat foto’s van elkaar. We vragen een passerend stel om een paar foto’s van ons samen te maken. Dat willen ze wel. De man blijkt een goede fotograaf te zijn!
Vervolgens lopen we naar ‘Het Engelse Werk’. Een andere verdedigingslinie. Langs de Willemsvaart lopen we terug naar het centrum van Zwolle. Alvorens daar aan te komen bezoeken we “Kringloop Zwolle”. Net als ik blijkt Mary graag naar dit soort winkels te gaan. We vinden een paar prima wandelschoenen voor haar. En ik vind een mooie kaart van Noord-Spanje. Nog blijer lopen we door het centrum van Zwolle terug naar de camper. Daar drinken we een kop thee en een glas hete punch om weer warm te worden.
Mary wil vandaag trakteren op een Rames maaltijd. De dag ervoor hebben we daar ook erg van genoten. Dus lopen we naar ‘Toko Bali’. Mary op haar nieuwe wandelschoenen. In de toko kiest Mary de ingrediënten voor het samenstellen van ons avondeten. Het is nog geen 5 minuten lopen om terug te komen in de camper. Mary dekt de tafel en we genieten van haar traktatie.
Na de afwas genieten we van muziek en een drankje. We doen ruig en maken zelfs een zakje chips leeg. Ja, we trekken alles uit de kast! Maar bovenal zitten we te praten. Voor we het weten is het alweer laat. Tevreden over en dankbaar voor deze dag kruipen we onder het dekbed. Wat kan het leven fijn zijn!