Vrijdag 28 oktober 2022 – Tecklenburg: Wandeling naar Brochterbeck.

28 oktober 2022 - Tecklenburg, Duitsland

Ook vanmorgen is het al negen uur geweest wanneer we opstaan. Koffie zetten, drinken en een reisverhaal maken. Terwijl Mary ondertussen een smoothie maakt. Dit alles in een ontspannen tempo. Samen pakken we onze rugzakken in en even later gaan we op stap. Vanaf de Bismarck Turm klimmen we omhoog. We komen bij de ‘Historische Wallmauer’. Naast foto’s maken we ook vandaag weer films. Het is indrukwekkend deze muren te zien. Geleerden weten alleen dat ze duizenden jaren oud zijn. Niet wie ze gemaakt hebben of waarvoor ze dienden.
Onze volgende stop is de ‘Heiden Tempel’. Ook een bouwwerk waarvan de geschiedenis onbekend is. De kracht op deze plek is duidelijk te voelen. We laden ons op hier.
We klimmen de bergrug af en komen bij een piano onder een afdakje. We spelen een paar nummers waar Herman Brood jaloers op zou zijn.
Onze route gaat verder door het dal. Het weer is zo heerlijk dat een T-shirt voldoende is. Vlak voor Brochterbeck houden we onze eerste stop voor vandaag. Heerlijk op een bankje in de zon. Vol energie lopen we een rondje door Brochterbeck. We bekijken de watermolen en zitten een poosje op een bankje aan het reservoir van de watermolen.
Om terug bij de camper te komen moeten we weer omhoog de bergrug op. Dat wordt een half uurtje zweten! Bij de ‘Waldkapelle’ zijn we weer boven. Bij deze kapel kan je Maria om hulp vragen wanneer je de weg niet meer weet. Voor ons niet vandaag niet van toepassing omdat we een GPS hebben en de route weer over de goed gemarkeerde Hermannsweg loopt. Toch bezoeken we de kapel even om wat foto’s te maken. Een paar unicycle bikers geven ons uitleg. Met Maria’s hulp lopen we terug naar Tecklenburg. Op een gezellig terras in de historische binnenstad trakteren we onszelf op een ‘Weizenbier’. Vrolijk lopen we terug naar de camper. We hebben ruim 18 Km gelopen vandaag.
Ons avondeten vandaag is Chili con Carne met een salade. Nog een drankje, wat praten, een slaapmutsje en we gaan naar bed. We kijken terug op een fijne dag!